Ideel anpart og prioritetslån?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94158
    AnonymForfatter

    Jeg har just fået at vide fra min bankrådgiver, at de ikke kan tilbyde mig et prioriteslån fordi min bolig er en ideel anpart. (Sydbank)
    Da jeg købte huset havde jeg ingen problemer med at optage et almideligt realkreditlån, og der er da også en tinglyst samejekontrakt uden dikkedarer.

    Er det vanlig bankpraksis ikke at tilbyde den låntype til ideele anparter, eller er der en anden bank jeg ka gå til?

    #205142
    HalliHalloForfatter

    Hvis den samejekontrakt er lavet rigtigt, så skulle der vel ikke være nogen problemner i mine øjne, dvs. uden solidarisk hæftelse o.l.

    Hvad giver banken ellers som begrundelse? Måske de vil af med dig som kunde, jeg ved det ikke, men et eller andet må der jo ligge til grund for afslaget.

    For banken vil hellere end gerne låne penge ud, især hvis de er sikre på at få dem tilbage.

    #205150
    AnonymForfatter

    Banken skriver blot, at da de ikke giver prioritetslån ifm ideele anparter forslår de et toplån (Totalkredit) i stedet for.

    Jeg skal så ikke kunne sige om det er fordi de tjener bedre på den type lån. umiddelbart burde det da være en bedre forretning for banken et give mig et prioritetslån i tedet for at formidle et nyt realkreditkån?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.