Låne under 500.000 kr.?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94130
    AnonymForfatter

    Hej alle,

    Min kæreste og jeg, har set en interessant ejendom beliggende midt på Fyn. Den er udbudt til 295.000 kr.

    Jeg var ikke klar over, at realkreditinstitutterne ikke ville låne ud, medmindre det er mindst 500.000, men det har jeg så kunne læse mig til.

    Min kæreste er ansat som elev på et landbrug og tjener 10.500 kr./md, men stiger løbende over de næste 3 år, til slutteligt 16.800 kr.
    Jeg er på SU nu, men er færdiguddannet om en måned. Jeg er berettiget til dagpenge (dog dimittendsats), så de næste 2 år, “tjener" jeg ca. 13.500. Jeg er naturligvis jobsøgende og bliver jeg ansat, kommer jeg til at tjene væsentligt mere. Jeg mener at startlønnen med min uddannelse er på ca. 30.000 kr.

    Jeg har en gæld på ca. 20.000, mens min kæreste er gældfri.

    Hvordan og hvorledes finansierer vi bedst og billigst muligt et evt. køb? Vi leger stadig med tanken, men ved for det første ikke om det er muligt, og for det andet ikke, hvad der bedst kan betale sig, når nu man måske/måske ikke kan få et realkreditlån.

    Hvordan ville i håndtere det, jf. ovenstående oplysninger?

    På forhånd tak.

    Mark

    #204756
    testForfatter

    For de beregning af dit budget betyder det mindre ind du tror om du kan låne til 4 6 eller 8 procent. Lav dig et budget og forudset at du låner de 500.000 som et boliglån i en bank. Hvis dit budget viser du har overskud og du stadig har en kæreste så går du en tur i banken og ser hvad de siger.

    Hvis du nu ikke kan få job på Fyn men må flytte til Ålborg hvor smart er det så med en pragt villa på midt Fyn ?

    #204758
    MichaelForfatter

    Med en udbudspris på 295K og en salgspris sikkert lidt under burde det være muligt at spare op og købe kontant. Det er trods alt ikke meget mere end mange giver for en bil.

    #204760
    thsvForfatter

    Tag en snak med jeres bank, de vil sikkert gerne hjælpe et ungt par, der kan se frem til en fremtidig indkomst, der er noget højere.
    Bemærk dog at et hus er ret dyrt i driftsomk. så måske I skulle finde en billigere bolig at bo i, mens I er studerende/i lære.

    Alternativt må jeres forældre yde et familielån, så I kan købe kontant!

    #204766
    HalliHalloForfatter

    Thsv, nu er det jo ikke alle, har jeg hørt, der har rige forældre i dette samfund.

    Hvis denne mulighed eksisterede for spørgeren, så havde han næppe stillet spørgsmålet.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.