Må ikke sælge huset pga pantebrev:0)

Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Indlæg
  • #204624
    AnonymForfatter

    Forlanger spørgeren en højere pris for huset, kan den modvillige pantebrevskreditor få alle sine penge og så er spørgerens problemer løst i et snuptag.

    Men det er alt sammen antagelser og formodninger, der slet ikke forholder sig til det spørgsmål der blev stillet eller de begrænsede oplysninger der foreligger i sagen.

    #204628
    HalliHalloForfatter

    General Prier alias N Metais: Husk nu at en gældssanering for pensionister kun løber over 3 år.

    Du elsker i hvert andet indlæg, at foreslå en gældsanering, husker da også, da du rådede en mand på dagpenge med en gæld på kun 2-300.000 kr. til gældssanering.

    Det er faktisk meget få nu om dage, er er berettiget til sådan en, jeg tror kun det er ca. hver 4. ansøgning, der bliver bevilget. Og at tro at et ægtepar med kun ca. 300.000 kr. i gæld kan få en gældssanering er jo helt hen i vejret.

    Mit uforbeholdne forslag er, at spørgeren lejer 3 værelser ud til til markedslejen, og det vil give ca. 10.000 kr. månedligt i ekstra indtægt. Huset er iflg. oplysningerne meget dyrt, så det har sikkert den helt rigtige beliggenhed og størrelse, og er således nemt at leje ud i en kortere periode til økonomien igen er som før indkomstnedgangen. Sådan en nedgang er i reglen kun forbigående, men vi ved det jo ikke i dette tilfælde.

    #204648
    testForfatter

    Fakta er at vi ikke har alle oplysninger, men ideen om at komme videre i et nyt hus er fra spørgeren selv.

    Du har en pointe og jeg synes faktisk også både Thsv og jeg har en. Din ide om professionel rådgivning er ganske god men også dyr og der ikke meget at betale med, men måske er det dyrere uden. Personligt forstår jeg godt panthaveren og det gør du så ikke. Fred med det

    Håber trådskriverne kan bruge nogen af ideerne og kan få sig et velfortjent grin fra vores lokale trold.

    #204664
    thsvForfatter

    Ideen med at udleje et værelse er måske brugbar, da en ekstra indtægt, let’s say 3.000 kr om måneden og let stigende forbrugsudgifter jo kan forrente mindst 400.000 kr i RK-gæld inkl. afdrag.
    På denne måde kan familien måske komme igennem den svære økonomiske periode.
    Troldens forslag om udleje af 3 værelser er uigennemtænkt (beskatning) og helt sikkert ikke muligt i virkelighedens verden.

Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.