Køb af rækkehus Prioritetslån eller realkredit lån?

Viser 12 indlæg - 16 til 27 (af 27 i alt)
  • Indlæg
  • #204476
    thsvForfatter

    N Metals, det kommer vidst an på, hvordan budet er aftalt!
    Hvis det f.eks. er via Homes uforpligtende prisforslag er intet aftalt før end en købsaftale er underskrevet af begge parter, måske man forespørger på en pris for at gå i banken med den og blive godkendt.

    #204480
    AnonymForfatter

    Nu ved vi intet nærmere om tilbuddet eller om det er fremsat mundtligt eller skriftligt, men fremsætter man et købstilbud uden forbehold er udgangspunktet, at aftalen er indgået når sælger har accepteret købstilbuddet som det foreligger.

    Spørgeren oplyser intet om at tilbuddet er betinget, f.eks. af advokatforbehold eller af andet, men oplyser alene, at han gav et bud på 1.460.000 kr. som sælger har accepteret og at buddet blev givet, inden han havde været i banken.

    At der i Home´s og andre mægleres købsaftaler fremgår, at det er tale om et tilbud og at en aftale ikke er indgået før sælger har skrevet under, er blot en tydeliggørelse af aftalelovens regler om tilbud – accept og skyldes en konkret sag for nogle år siden, hvor flere købere af nyopførte ejer- lejligheder i København fejlagtigt troede, at de havde indgået bindende købsaftaler, fordi ejen-domsmægleren havde undladt at oplyse dem om, at sælgeren/bygherren ikke havde accepteret de fremsatte købstilbud.

    #204486
    AnonymForfatter

    Tak for input allesammen:) Ang. Aftalen, så er det et bud, forudsat at banken godkender det og forudsat at købsaftalen er OK for mig. Købsaftale får jeg et udkast på i morgen, som jeg så skal have med i banken torsdag:)

    TOGTEN: , F3 ser da meget godt ud. Godt råd, tak!

    og tak til jer andre for en god snak:)

    #204510
    testForfatter

    da var da en fin lille dialog i der fik om aftale loven. Tillad mig venligt at præcisere at jeg netop spørg om “Har du taget forbehold i dit bud?" “med mindre du udtrykkeligt har taget forbehold på den rigtige måde"

    Så helt enig med N Metais og i andre kan lige læse op på aftale loven. 🙂

    https://www.retsinformation.dk/Forms/r0710.aspx?id=82218

    #204676
    AnonymForfatter

    Nå, bare for god ordensskyld, vil jeg lige fortælle går jeg havde besluttet mig for en F3T igennem Danske Bank.
    MEN MEN, efter at have Aftalt overtagelse 3. Marts og underskrevet købsaftalen og ejendomsmælger er på vej over til sælger for at få dennes underskrift, ringer der et par og overbyder mig med 135000kr:(:( Der kunne jeg ikke være med!

    Top uheldigt, og alt faldt til jorden…MØG!!!

    #204678
    AnonymForfatter

    Men så er det jo IKKE rigtigt når du skriver, at sælger har accepteret dit tilbud og når du senere skriver, at det var betinget af bankens godkendelse.

    På trods af had du har oplyst, har sælger IKKE accepteret dit tilbud, ellers havde han ikke kunnet acceptere et højere bud fra anden side.

    Inden du tænke på at købe hus igen, bør du få styr på reglerne for aftaleindgåelse og allerbedst søge advokatbistand INDEN du fremsætter et købstilbud.

    #204680
    AnonymForfatter

    Ejendomsmælgeren ringede og sagde at sælger havde accepteret mit bud, og jeg derfor skulle komme og underskrive købsaftale. Det gjorde jeg så onsdag, og fik at vide at sælger skulle hjem fra et kursus og kunne derfor først skrive under om fredagen.

    Forbeholdet i købsaftalen var et standart forbehold, hvor der stod at banken havde 6 dage til at give afslag på lån. Men i løbet af fredagen havde de sagt god for mig. Så alt var på plads kl 15. Kl 1830 ringer ejendomsmælger med den dårlige nyhed 🙁

    #204692
    thsvForfatter

    Næste gang har du et købsbevis klar når du underskriver, så sælger ikke pludselig kan sælge til en anden, inden du er godkendt som køber af banken!

    #204698
    HalliHalloForfatter

    Nej hvor er det ærgerligt for Jan Fog!

    #204706
    AnonymForfatter

    HALLIHALLO: Hvorfor er du sådan en forbandet idiot, på et forum hvor folk søger hjælp og råd?

    Gemt bag alias og bag skærmen, så er det nemt at være et røvhul og forurene med onde og ligegyldige ord, Men tænker det er fordi du selv har det skidt og ligegyldigt i dit liv. Det er jeg ked af på dine vegne over, ingen bør have det sådan. Brug dog kræfterne på at blive glad istedet for at skrive ligegyldigheder en lørdag aften på et debatforum!Gå ud og drik en bajer, snak med mennesker, lev lidt!

    Og til jet andre, tak for debatten, det har jeg sat stor pris på:)

    Mvh

    Jan

    #204708
    testForfatter

    Lyder som du faktisk kunne få medhold i en klage over ejendomsmæglere og at sælger har solgt din ejendom til den sidste køber.

    Det synes jeg du sku tage en snak med ejendomsmægleren om og evt klage

    http://www.ejendomsmaeglernaevnet.dk/index.php?option=com_redcontent&view=article&Itemid=108

    #204740
    HalliHalloForfatter

    Her var tilsyneladende med en meget vred spørger at gøre

    Det bemærkes i den forbindelse, at min erfaring siger mig, at den der giver god råd til andre om hvordan de skal leve deres liv, næsten altid én der fører et trist liv.

Viser 12 indlæg - 16 til 27 (af 27 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.