Afvikle min boligkredit med afdragsfrihed ?

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 47 i alt)
  • Indlæg
  • #204240
    AnonymForfatter

    Brug jeres penge, også dem som i ikke har. Køb køb køb. Det giver vækst i samfundet og åbner mulighed for at andre med en mindre økonomi kan have et arbejde og overleve.

    Det er formodentlig mere fornuftigt at spare penge sammen, men forbrug er sikkert sjovt for dem som ikke bekymrer sig om fremtiden.

    #204248
    thsvForfatter

    Og vinderen er vel den, der dør med størst mulig gæld fra forbrug?!

    #204250
    MichaelForfatter

    “Flextumper hverken kan eller vil betale"

    Hmm tja, der er vist nogen sandhed i dette berømte udsagn

    #204254
    AnonymForfatter

    Vinderen er den som dør med størst mulig opsparing?!

    #204272
    testForfatter

    Opsparing er fremtidig forbrugsmulighed. Den størst mulig fremtidige forbrugsmulighed opnås med den laveste finasieringsomkostning. Den største mulige forbrugsmulighed her og nu opnås med den laveste ydelse. Det er ikke anderledes ind valget mellem f,eks et 20 årigt og et 30 årigt lån.

    Men valget er natuligvis noget den enkelte tager selv , mere eller mindre.

    Hvis valget er mellem at leve de sidste år i fattigdom eller efterlade en slat til ungerne vælger jeg klart det sidste. Mener holdningen om at man helst skal dø med gæld er egoistisk.

    #204274
    AnonymForfatter

    At ende på nullet vil for mig være det optimale.
    Kunne aldrig drømme om at efterlade gæld.

    #204298
    thsvForfatter

    “Som jeg skrev i #1 renter ca. realkreditlån: 1% og boligkredit 2%.
    Jeg afdrager ca. 73.000 kr/år og renter/bidrag ca. 18.000kr/år."

    Med en gæld på 1,509 mill. er der så tale om en samlet rente/bidrag på 1,2%.
    Forskellen imellem de 2 rentesatser er derfor endnu mindre, altså reelt 0,8% og et tillæg i adm.bidrag som f.eks. de 0,3252% hos RD vil ødelægge ideen helt, da det medfører et ekstra adm.bidrag på ca. 4.900 kr årligt.

    #204300
    AnonymForfatter

    F1 renter+bidrag = 1% (1.500.000kr) restløbetid 20 år

    Boligkredit = 2% (420.000kr) restløbetid 27 år

    #204302
    thsvForfatter

    Nej de 18.000 kr svarer til 1,2% af 1,5 millioner, du har selv oplyst tallet!
    Og hvor er dit RK-lån optaget henne?

    #204304
    AnonymForfatter

    nå ok… rente/bidrags-satserne er nogle jeg har fået oplyst hos BRF. det er der jeg har begge lån.

    så en sammenligning med det nye jyske F1. Det så ud til der var en del 1000 kr at spare.
    http://sondagsavisen.dk/2014/02/sa-billigt-kan-du-lane-lige-nu.aspx

    kunne så evt. slå begge mine lån sammen til et jyske F1?

    #204306
    thsvForfatter

    http://www.brf.dk/~/media/BRF/Privat/PDF%20Privat/prisoversigt_p.ashx

    Det vil sikkert koste dig 1.000 kr i gebyr at tilvælge afdragsfrihed på dit F1-lån og adm.bidraget vil stige med 0,15%, hvis lånet oprindeligt er optaget 0-80% ved f.eks. køb.
    Jyslke bank F1 kunne være et godt valg og de tilbyder gratis omlægning i hele 2014, så der skal kun betales for en ny tinglysning (1660 kr). Spørgsmålet er jo blot om dine 2 lån tæller som en omlægning.

    Bemærk ligeldes at din Boligkredit hos BRF vil stige fra 2,115% til 2,655% pr. 1/4-2014.
    http://www.brf.dk/~/media/BRF/Privat/Opsparing%20og%20bank/PDF%20BRFkredit%20Bank/prisoversigt_bank.ashx

    Så der er skam alle grunde til at søge over i et stort F1-lån med afdrag i Jyske Bank.

    #204308
    AnonymForfatter

    ja det er netop de seneste stigninger jeg er blevet træt af..
    Dog er de satser du nævner ikke dem jeg er blevet oplyst af BRF pr. telefon.
    de siger 1% for F1 lånet og 2 % for boligkreditten pr. 1.april

    #204310
    AnonymForfatter

    er dog i tvivl om Jyske F1 på sigt.. De kan jo bare hæve både renter og bidrag/gebyr som de lyster når de først har fået kunder i “fælden"

    #204314
    thsvForfatter

    Ja, ligesom BRF gør nu med deres boligkredit!

    Muligvis er medarbejderne endnu ikke informeret om prisforhøjelsen på Boligkreditten.

    #204322
    AnonymForfatter

    Nej renten pr 1 april hedder 2,01 % hvilket passer med den jeg fik oplyst pr telefon

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 47 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.