Ny på markedet. Hvad skal vi vælge af lån?

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • David (19)Forfatter
    Indlæg
  • #94097
    David (19)Forfatter

    Min kone og jeg står foran vores første huskøb. Vi har købt et hus til 2.150000 kr og kommer med et indskud på 500.000 kr. Da vi er nye på markedet og ikke er eksperter vil vi høre om der er nogen som kan give nogle gode råd til hvordan vi bør finansere huset.

    #204070
    HalliHalloForfatter

    I har fin opsparing til indskud m.v., så I ikke skal låne i banken, ingen burde købe før de har sparet 20% op af købsprisen samt have penge til erhvervelsesomkostningerne.

    Mit forslag:

    Fastforrentet 30-årigt lån.

    #204084
    David (19)Forfatter

    vores bank foreslog alligevel at vi også optog et boliglån på ca. 220.000 som kunne stå åp en bufferkonto til uforudsete udgifter. Den ville få det samme i renteindtægter som der ville være i renteudgifter i den forbindelse. Er det klogt eller sælger han bare et lån som vi nok ikke får brug for. Det er et nyt hus så der skal ikke postes penge i det udover alm. vedligeholdelse.

    #204086
    OBSForfatter

    En prioritetskredit i banken kan være smart nok, hvis I har et overskud i jeres økonomi, da jeres restgæld så kan nedbringes hurtigere. Det kan også være smart hvis I skulle overveje en tilbygning på huset eller at købe en bil på et tidspunkt, da I så har en kredit tilgængelig som I kan trække på. Men jeg vil også sige at det beror på, hvilken rente I får tilbud på denne prioritetskredit.

    Jeg skiftede selv mine realkreditlån ud med en prioritetskredit for et par år siden, da jeg havde fået et større overskud i økonomien, og derudover fik tilbudt en attraktiv rentesats i banken. Resultatet er at jeg i dag netto er gældfri, men fortsat har en kredit at kunne trække på hvis behovet skulle opstå.

    Så jeg vil sige “det afhænger af …"

    #204092
    HalliHalloForfatter

    Hvis I ikke har brug for et lån her og nu, så ville jeg ikke optage det, men I skal selvfølgelig gøre det der er billigst og bedst for jer.

    Men I tjener jo ikke noget på kassekreditten, når der ikke er trukket noget på den medmindre I reducerer realkreditlånet med lånebeløbet, men sådan har jeg ikke forstået bankens forslag.

    Men kan I få kreditten til samme lave rente indenfor 80% som realkreditlånet, så er det da mere anbefalelsesværdigt.

    #204106
    testForfatter

    Personligt ville jeg ikke optage et fastforentet lån, det er for dyrt.

    #204976
    AnonymForfatter

    Er du en virksomhed mand eller kvinde operation? Er du i enhver monetær katastrofe eller har brug for et lån til at starte din egen virksomhed jule lån konti eller for at kompensere regninger? Hvis ja, lad dine drømme til virkelighed ved at kontakte Mr victor lån selskab, giver vi kredit med en sats på 2% forførelse årligt, med et minimum volumen kan du opnået for mere information kontakt os via: victorloancompany01@rocketmail.com
    for mere information

    #204996
    thsvForfatter

    Kun 2% forførelse pr år.
    Google translate er simpelthen fantastiskt!

    #205014
    HalliHalloForfatter

    Mon ikke det bare er èn der skriver meget dårligt dansk, da ingen uden dansk kundskaber kan finde frem til dette site.

    Men hvorfor sådanne indlæg ikke bliver fjernet lynhurtigt igen er mig en gåde, men måske det er blevet tilladt at tilbyde lån m.v. på Mybankers debatside.

    Nogen gange bliver der fjernet noget, men det er sørme sjældent efterhånden.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.