Forsikringer?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94056
    AnonymForfatter

    Hej alle,

    Hurtigt spørgsmål:

    Kan det virkelig være rigtigt, at man ikke kan låne til andel/ejer/hus uden at skulle oprette diverse forsikringer (livsforsikring, tab af erhvervsevne, sundhedsforsikringer m.m.) i banken??

    Det virker da helt i hampen, at man nu også skal betale til den slags, da banken jo har sikkerhed i boligen eller det man nu køber.
    Hvis de kan få folk til at betale, så tjener de jo også her, her og her.

    Desuden troede jeg, at renten afspejlede den risiko der er ved lånet, og eventuel tab er indregnet heri?

    /M

    #203562
    testForfatter

    Sikkerhed i boligen ? Hvis den ikke kan sælges uden tab hvordan så? Men kravet fra banke afhænger af hvad du skal låne. Har du de 20 pct til udbetaling er der sikkert ingen krav.

    Du kan jo også bare sige nej og finde en anden bank.

    #203592
    HalliHalloForfatter

    Helt ærligt, det var da et mærkeligt generelt spørgsmål at stille, men du er ikke den eneste der gør det, og jeg undrer mig hver gang nogen gør det.

    #203594
    BangeeForfatter

    ja det kan være rigtigt, det kan faktisk være rigtig god økonomisk rådgivning af have disse forsikringer.

    #203676
    AnonymForfatter

    Er det virkelig almindeligt at banker forlanger livsforsikring mm. for at bevilge et lån ?

    #203688
    fk2001Forfatter

    Jeg er også blevet præsenteret for disse “tilbud". Husk at bankens personale er sælgere – ikke rådgivere. Hver gang de sælger noget tjener de penge.

    #203736
    AnonymForfatter

    M54433205 – kravene om livsforsikring og andre forsikringer sker da ikke kun for långivers skyld men så sandelig også for din.

    Hvis du bliver udsat for en ulykke, bliver syg, arbejdsløs eller dør, vil du eller dit dødsbo/evt. medejer fortsat hæfte for gælden til banken, hvilket kan få helt uoverskuelige følger for din og/eller familiens forhold.

    Hvad tror du bankens sikkerhed i dit hus er værd, hvis du ikke kan betale fordi du er blevet udsat for en af ovennævnte hændelser? Når huset i den situation skal sælges, vil der typisk også være restancer og hvis salget skal ske på tvangsauktion, ender det helt galt. Så der behøver ikke at gå ret meget galt, før end banken kan få tab på deres lån til dig med sikkerhed indenfor 80-100% af ejendommens købspris.

    Så du bør i egen interesse ikke afvise bankens forslag om diverse forsikringer. Men du skal heller ikke æde det hele råt, da banken jo også får provision for at sælge dig forsikringerne.

    #203740
    testForfatter

    Har man en pensions ordning er der i den nogen af de dækninger der giver mening at ha

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.