Flytte realkreditlån til andet realkreditinstitut

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93980
    AnonymForfatter

    Jeg skal have refinancieret et realkreditlån på 1.5 mio til marts. Lånet står i Totalkredit og jeg vil gerne overflytte det til billigere realinstitut, kan man det.
    mvh
    JB

    #202498
    BangeeForfatter

    Du kan ikke flytte lånet som sådan, så skal du ud op optage et helt nyt lån med tinglysning, kurstab mv. og indfri dit gamle totalkreditlån.

    Så tror hurtigt en evt. beparelse vil blive ædt op af omkostningern. Desuden mener jeg ikke at totalkredit er dyrere end de andre forudsat at du ikke er under 2 lags belåning ?

    #202536
    thsvForfatter

    Jeg tror ikke at andre realkreditinstitutter er væsentligt billigere end Totalkredit.
    Og der skal jo betales for indfrielse af eksisterende lån og oprettelse af et nyt lån, det koster minimum 10.000 kr ialt og sandsynligvis mere alt efter hvilke gebyrer banken vil have for sikkerhedsstillese og garant i den periode lånet er under omlægning.

    #202538
    MichaelForfatter

    Jeg kiggede på Mybankers prissammenligning og tager man udgangspunkt i en 0-80% belåning er bidragssatserne for et lån med afdrag:

    BRF:

    Fastforrentet: 0,758% F1: 0,925

    Nykredit/Totalkredit:

    Fastforrentet: 0,7% F1: 0,86%

    Nordea Kredit:

    Fastforrentet: 0,75% F1: 0,98%

    RD:

    Fastforrentet: 0,867% F1: 0,942%

    Det skal så lige nævnes, at jeg ikke har taget højde for Nykredit/Totalkredits 2-lagsbelåning her, men under alle omstændigheder er forskellene nærmest ubetydelige og ikke noget der kan godtgøre et skifte med alle de omkostninger der løber på. Og da slet ikke fordi Totalkredit ligger med de laveste priser som jeg ser det.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.