Låneaftale og/eller fastkursaftale?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93965
    AnonymForfatter

    Min kone og jeg har købt bolig med overtagelse 1/12 og påtænker at optage et 3,5 fastrentelån uden afdrag

    ( http://www.mybanker.dk/debat/privatoekonomi/7585-hvilket-realkreditlaan?limit=99999#post_id_75762 )

    Godt hjulpet af rentesænkningen er kursen på RD 3,5 m.afdrag, som pt. er det mest attraktive lån for os, tæt på at krydse kurs 100.

    Vi står nu umiddelbart med tre valgmuligheder:

    1) Indgå låneaftale til kurs ca. 99.3 med mulighed for kursgevinst hvis kursen stiger – som markedet tilsyneladende forventer – samt risiko for afregning ved kasse 1 ved kurstab

    2) Indgå fastkursaftale til en favorabel kurs, formentlig omkring 99.1 efter kursfradrag, ingen lodseddel og ingen risiko ifm. lånoptagelsen

    3) Vente med at indgå aftaler os se hvad der sker de kommende uger – og evt. tage 3,5 med afdragsfrihed som ligger et godt kurspoint lavere, hvis 3,5 m afdrag lukker

    Vi skal låne 1.8 mio og kan godt tåle et kurstab på 50.000, dvs. ca. 3 kurspoint.

    Hvad ville I have gjort ???

    #202346
    thsvForfatter

    1) Igen blander du tingene sammen og gør det svært at vurdere om du skal et lån med eller uden afdrag, prøv at læse dit indlæg inden du poster. Kursen er jo ikke 99,3 på “et 3,5 fastrentelån uden afdrag"

    2) Er i mine øjne en dårlig forrentning, da kursen er lavere og udsigten til kursstigninger ret gode, specielt med rentesænkning ECB præsenterede igår.

    3) 3½% uden afdrag på ca. 1,5 millioner i kombination med boligprioritet på 3-500K ville være mit valg i jeres tilfælde, men kommer an på den rentesats I kan opnå. Muligvis er BRFbank det bedste valg pga. deres billige boligkredit op til 60%.

    Det afdragsfri lån er det optimale for jer, så afdragene opsamles på boligkreditten/prioriteten og kan bruges til løbende renovering og den orlov du omtaler.

    #202352
    AnonymForfatter

    Det var også den løsning vi selv hældte til, perfekt med en bekræftelse af dette. Vi skal i banken på mandag, så må vi se hvilken rente de vil tilbyde på et prioritetslån.

    (Og ja jeg skulle have nærlæst mit indlæg, der skulle havde stået uden afdragsfrihed i første linje, opdagede først bagefter at man ikke kan rette i sine indlæg…)

    Tak for svaret!

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.