Fastforrentet Obligationslån 3 – 3,5 – eller 4 %

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93954
    AnonymForfatter

    Hej Alle.
    Vi er ved at omlægge lån i vores hus.
    Pt. ligger 30 års fastforrentet(10 afdragsfri) 3,5% på lige knap kurs 98…
    Den er rykket fra kurs 96,4 på 14 dage…

    3 % begynder at blive spændende.

    Er der nogen der kan anbefale hjemmeside hvor jeg kan følge med i disse kurser præcist.

    De hjemmesider jeg kan finde(Kreditinstitutternes egne..), kører primært statistik over de seneste år/måneder. Men en præcis samling af de forskellige institutters obligationskurser over den sidste uge f.eks. er svær at finde…

    MVH
    Søren

    #202220
    MorfelForfatter
    #202222
    MichaelForfatter

    4% ligger over kurs 100 så den er udelukket. 3% afdragsfri (i RD) giver en månedlig besparelse på 200 kr i forhold til 3,5%, men det er på bekostning af en restgæld der er små 40.000 kr. højere pr. mio. Ikke noget godt valg medmindre du bliver boende meget længe eller kursen stiger.

    Det bedste valg er 3,5% lige pt. Hvordan kursen ser ud om 1 uge aner ingen og udviklingen den seneste uge kan du ikke bruge til noget. Hvis kursen er vigtig for dig kan du vælge at kurssikre. Jeg ville personligt gå med 3,5%’eren hvis jeg skulle vælge fast i dag. Du kan alligevel ikke forudsige udviklingen indtil d. 1/1 hvis det er hér dit lån udbetales.

    #202224
    thsvForfatter

    http://www.nasdaqomxnordic.com/bonds/denmark/microsite/?Instrument=XCSE3:5RDSDRO23S44

    Foretrækker klart Nasdaqs egen hjemmeside, hvor man bedre kan se den gn.snitlige kurs som realkreditinstitutter benytter.
    Ovenstående er link til RDs 3½% med afdrag.
    Gn.snitskurs i fredags 99,466, hvoraf RD benytter kurs 99,366 i deres eksempel idag.

    #202226
    AnonymForfatter

    Super.

    Tak for jeres meget brugbare kommentarer.

    Det er rart at se at der er, forholdsvis letforståelige, redskaber til os “alm." brugere 🙂

    Med min begrænsede indsigt/viden på området, synes jeg at boligberegner.dk er et super instrument til at sammenligne/illustrere forskel og afledte effekter af de forskellige lån(jeg har INGEN personlig relation til boligberegner.dk….)

    Hav en god dag.

    MVH
    Søren

    #202236
    HalliHalloForfatter

    Jeg også bare pænt tak for de brugbare kommentarer, tak tak.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.