Boligkredit

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93876
    AnonymForfatter

    Er der andre end BRFKredit, der tilbyder en boligkredit som et realkreditlån?

    #201114
    HalliHalloForfatter

    Gør de nu også det Jens Madsen?

    Tror det er BRF-Bank, der tilbyder boligkreditter som belåning mellem 80-100%, ligesom de fleste andre banker.

    Måske tager jeg fejl, kan være at der er kommet ny lovgivning på det sidste, som jeg ikke kender til.

    #201150
    AnonymForfatter

    Det skriver de i hvert fald selv.

    Et uddrag fra http://www.brf.dk/is/velkommen.nsf/alldocs/DOC-boligkredit:

    “En Boligkredit med lånegrænse op til 80% af boligens værdi tilbydes af BRFkredit."
    “Boligkredit med lånegrænse over 80% af boligens værdi tilbydes af BRFkredit Bank."

    Et uddrag fra http://www.brf.dk/is/velkommen.nsf/alldocs/DOC-Taenk-Penge-anbefaler_Boligkredit:

    “En af grundene til, at en Boligkredit fra BRFkredit er så billig, er bl.a., at den er baseret på et realkreditlån og ikke et banklån."

    Jeg undrer mig lidt over, om ikke der er nogen af de andre realkreditinstitutter, der tilbyder noget tilsvarende. Umiddelbart kan jeg ikke findet noget.

    #201152
    MichaelForfatter

    Lad konsekvent være med at læse hvad kontanthjælps-trollen HH skriver for det er noget vås fra ende til anden.

    Der er bestemt andre muligheder også. Eksempelvis Nordea Prioritet SDO

    #201172
    HalliHalloForfatter

    Hvorfor spørger du om det Jens Madsen?

    Alle banker tilbyder da vel boligkreditter, prioritslån eller hvad de nu kaldes i de foreskellige banker eller gør de ikke det?

    Men fortsæt du hellere samtalen med LolleManden, som jeg i øvrigt har taget i flere graverende fejl herinde, men ikke bare engang har han indrømmet. Måske han selv er på kontanthjælp, idet han sidder klar hver morgen til at besvare nattens stillede spørgsmål.

    #201216
    AnonymForfatter

    Jeg spørger, fordi jeg leder efter en boligkredit/prioritetslån, som er konkurrencedygtig med BRFKredits, når man er nede i < 60% belåning af boligen.

    #201228
    AnonymForfatter

    Jens

    Du finder vist ikke en billigere finansiering
    https://www.brf.dk/412568B30049A81F/alldocs/DOC_referencerenter_BRFkredit

    med < 60 % intervallet bør du vel kunne få den til 1,365 % hvilket er 0,05 % billigere end Handelsbankens officielle pristavle (der kan der dog forhandles)

    Hvad er du blevet tilbudt i BRF ?

    #201230
    thsvForfatter

    vbturbo, du har regnet forkert!
    Handelsbankens laveste sats er 1,37% og BRFs sats er 1,365% op til 60%, så forskellen er 0,005%.
    Altså en forskel på 50 kr ved en million kr (og ikke 500 kr!).
    Den lave rentesats på boligkredit fremgår i øvrigt af B`RFbanks prisliste, så burde være opnåelig.

    #201242
    AnonymForfatter

    Jeg har ikke et konkret lånetilbud fra dem (endnu).

    Jeg forsøger at finde et realkreditinstitut/bank, som tilbyder et tilsvarende produkt i samme prisleje (v. mindre end 60% belåning). Det er jo rart nok, at kunne indhente tilbud fra mere end ét sted. Indtil videre har jeg dog haft meget svært ved at finde nogen i samme prisleje.

    Hvis I har forslag, så spyt endelig ud! 🙂

    #201264
    thsvForfatter

    Hvorfor søge efter andre alternativer, når du har fundet markedets billigste alternativ?

    Ville personligt hellere være kunde i Handelsbanken end BRF, som jeg ikke har megen fidus til.

    Bankernes gebyrer kan du læse i deres prislister og de 50 kr årligt pr. lånt million er ikke noget man mærker i praksis.

    #201276
    AnonymForfatter

    Har du et link til det produkt hos Handelsbanken? Synes ikke lige, at jeg kan finde det.

    Og nej, 50 kr. pr. lånt million betyder ikke noget.

    Hvorfor den manglende fidus til BRF?

    #201278
    AnonymForfatter
Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.