Omlægning af F1?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93851
    AnonymForfatter

    Jeg har nu fået det årlige brev fra RD der igen i år vil gøre alt for at få os væk fra vores F1-lån. Jeg har desværre ikke den store indsigt i hvad der måtte være den gode beslutning, men jeg skifter ikke alene fordi RD mener det er en god ide…

    Lånet er på 1.755.000,- og vi har afdragsfrihed til og med 2014. Vi har et studielån og et billigt billån hos Toyota, men derudover har vi ikke anden gæld. Vi påtænker at blive boende – hvis ikke for stedse, så ihvertfald de næste 5-10 år.

    Mavefornemmelsen hvad renten angår siger at renten vil begynde at stige MEGET langsomt over de næste års tid og så må det være på tide at få “låst den fast".

    Men hvilke muligheder er mest gunstige?

    Vi har ikke længere behov for afdragsfriheden og påtænker umiddelbart et 20 årigt 3% obligationslån uden vi dog har haft den helt store lommeregner fremme.

    #200804
    Mikey 68Forfatter

    Hvad er ejendommen vurderet til? Problemet er at når afdragsfriheden udløber, så kan i komme i klemme hvis i skylder for meget i forhold til boligens vurdering.

    Hvis det ikke er et problem (i skylder mindre end 80% af vurderingen), så ville jeg beholde det F1 lån indtil afdragsfriheden udløber – og hvis økonomien er til det, så betale ekstra af på det dyreste af jeres andre lån.

    Banken vil gerne omlægge fordi de tjener på det og set fra jeres side af bordet, så har rentetilpasningslånene historisk set været billigst siden de kom frem (hvis man sammenligner over en periode på min 5år så vidt jeg husker) – og de fleste spådomme/udmeldinger hidtil antyder at renteniveauet ikke stiger voldsomt over de næste par år, så det vil sandsynligvis stadig være det billigste lån indtil afdragsfriheden udløber… også selvom de gør hvad de kan med at skrue på bidragssatsen…

    NB: Jeg er på ingen måde uddannet rådgiver, så ovenstående er mit helt personlige ukvalificerede bud 😉

    #200824
    AnonymForfatter

    Privatøkonomien ser fin ud og vi skylder under 80% af vurderingen.

    Kunne det så være en ide at sikre tre år frem med et F3-lån?

    Så kommer vi også væk fra F1-lånet og det muligt dårlige ry hos investorerne.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.