Pensam er ikke så god som Mybanker siger

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93846
    AnonymForfatter

    Jeg har for nylig overvejet, om det vil spare penge at skifte bank.

    Mit fokus er at spare penge på renter på huslånet fra banken.

    Jeg kontaktede PenSam på grund af den glimmerende anbefaling her på Mybanker.
    Pensam fortalte mig, at beløbet af din huslån der efter din Realkredit lån at kommer under 80% af værdien af dit hus er ved 5% i rente, og resten er på 6,5%.

    Spørgsmålet er værdien af mit hus. PenSam vil tage den gennemsnitlige kvadratmeter pris af postnummeret.
    Dette er ikke korrekt for mit hus så jeg havde en værdiansættelse foretaget af Danbolig.

    Jeg sendte det derefter til PenSam.

    PenSam kom tilbage og sagde ‘Vi har en regl om at der trækkes 10% af værdiansættelse pris, da det er ca. det som ejendom falder med eller der gives afslag på.’ !!

    Pensam tror ikke på Danbolig’s pris !!

    Så efter en værdiansættelse Pensam’s faktisk regler er at give 5% på dine lån, der er under 70% af værdien af huset ikke 80%.

    Det er helt klart en ’marketing trick’ til reklame 5% rente, og de ønsker at begrænse mængden af lån, de giver til den lavere sats.
    Jeg ville ikke have spildt min tid med en værdiansættelse, hvis dette var klart fra begyndelsen!

    PenSam skriver på deres hjemmeside ’Endelig en fair og billig bank’.

    Ikke særlig præcis. Ikke spild din tid med deres udbud af lave renter.
    Jeg vil ikke vælge Pensam efter denne oplevelse.
    Hvad hvis jeg spørg efter en anden lån eller noget og det laver andre mærkelige regler at passe dem!

    #200768
    thsvForfatter

    Gak ned i Nordea, nu du har fået en vurdering fra Danbolig af din ejerboligs værdi.
    Så kan du få RK-lån op til de 80% og et prioritetslån til 6,7% over de 80%, hvor du sparer en del i renter, da modkontoen forrentes med samme rentesats.
    Selv som et rent tillægslån vil et RK-lån i intervallet 70-80% være væsentligt billigere end 5% i total rente…

    #368812
    SorenHansenForfatter

    Oplevede det samme i Nordea/Nykredit. – pænt irriterende at skulle få huset til at shine flere gange. 3 ejendomsmæglere på en måned skulle vi igennem før der forelå et gyldig bud. Tror desværre det er normal praksis at deres “egen" bolig-evaluator skal på.

    Enig med thsv

    Husk dog også at Pensam brug Totalkredit, hvor du får kundekroner tilbage – så deres boliglån kan være såmænd være fint nok.

     

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.