Hvilken bank vil lade mig købe nyt hus før det gamle er solgt?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93791
    AnonymForfatter

    Hej,

    Kan man finde banker i dag, som vil give lov til at købe og optage lån i ny bolig, før den gamle er solgt? På trods af fornuftige (synes jeg) argumenter er vores nuværende bank (Nordea) kategorisk afvisende overfor ideen, og jeg har hørt, at det er en generel tendens oven på finanskrisen.

    Sagen er, at vi gerne vil bygge nyt hus og i den forbindelse har brug for dels at købe en grund og for at banken stiller garanti over for byggefirmaet. Fra vi køber grunden til huset står færdigt, kommer der til at gå mindst et år, og i den mellemliggende tid vil vi foretrække at blive boende så længe som muligt i vores nuværende bolig, blandt andet fordi vi pga. lave renter bor markant billigere end vi ville kunne i en tilsvarende lejebolig.

    Med vores nuværende økonomi og budgettet for det nye hus, vil vi kunne betale dobbelt husleje i op til to år, hvis det mod forventning skulle blive så vanskeligt at sælge den nuværende bolig. Nogen forslag til banker, der ikke vil være så afvisende overfor projektet?

    Mvh.
    Jesper

    #200094
    MichaelForfatter

    Der er ikke så meget andet at gøre end at kontakte en rækker bank selv, men som udgangspunkt må du forvente at få et nej fordi det er en generel tendens at kravet hedder sælg først og køb derefter.

    #200104
    AnonymForfatter

    Det er således et budget sjældent holder. Hvad sker der hvis det bliver 10 % dyrere at bygge det nye hus, eller det gamle hus skal sættes 350.000 kr ned før det bliver solgt ?

    Der er en grund til at en bank siger nej til den tilsyneladende indbringende forretning det er at udlåne penge. Risiko er for høj.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.