Bidragstyveri??

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93790
    AnonymForfatter

    Et kort spørgsmål.

    Nedsættes bidragssatsen ved afvikling af realkreditlån? Jeg har optaget lån med over 60 % belåning i starten men har i adskillige år nu været langt under både 60 og 40 procent. Alligevel opkræves jeg samme bidragssats som ved udstedelsen, selvom den officielle prisliste angiver, at bidragssatsen -som mig bekendt udregnes af restgælden- er lavere ved min lave belåningsandel.

    Er jeg blevet snydt i adskillige år med disse ågerbidragssatser. 0,56 i stedet for 0,4 pct?

    #200082
    Mr RForfatter

    Nej den nedsættes ikke.

    #200084
    Mr RForfatter

    Som udgangspunkt fastsættes bidragssatsen på det tidspunkt du optaget lånet og ændres ikke efterfølgende.

    #200088
    HalliHalloForfatter

    Jeg tror ikke det er direkte tyveri, som du har startet dit indlæg med, idet det jo ligesom fremgår af låneaftalen.

    Hvorfor ringer du ikke til din långiver for at høre om de evt. kan gøre en undtagelse for netop dig? Det er da et forsøg værd selvom chancerne nok er små.

    #200092
    AnonymForfatter

    Realkreditinstitutterne er en flok svindlere!

    Bidragssatsen nedsættes ikke i takt med du afdrager på lånet (og dermed reducerer instituttets risiko)

    Og bidragssatsen reduceres som oftest heller ikke hvis man laver en provenuneutral låneolægning. Det gør den derimod i mange tilfælde, hvis du forhøjer lånet.

    Derfor er den eneste sikre måde at reducere bidragssatsen på, når du er kommet under 60% at lave en låneomlægning fra et realkreditinstitut til et andet institut. De hermed forbundne omkostninger er dog betydelige så der går noget tid før en låneomlægning har tjent sig hjem.

    #200096
    AnonymForfatter

    Tja tyveri og svindel er det vel næppe, hvis det fremgår af låneaftalen. De hæver bidraget, når huspriserne falder og holder det uændret, når lånet er næsten fuldt betalt.

    Jeg havde selvfølgelig håbet, at der i begrebet “bidragssats" lå, at det blev udregnet efter den aktuelle restgæld og aktuelle ejendomsværdi. Og hvis alle andre fik nedsat deres bidragssats, når lånet var afdraget markant, så ville der jo være noget at hente hos mig.

    Ja, jeg kan jo så være glad for, at de ikke beregner bidraget ud fra hovedstolen!!

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.