Totalkredit 3% med afdreg.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93772
    AnonymForfatter

    Hej Jeg har for en måneds tid siden fået omprioriteret mit kreditforeningslån fra 4 % til 3%. Løbetiden er 20 år men det er i en 30 års serie. Hvilken betydning har dette .? fordele / ulemper.
    Kursen var 99,1 og i dag er den jo godt 94 så omkostningerne ved omprioriteringen er vel allerede tjent hjem ?

    mvh

    #199730
    thsvForfatter

    Nej, omk. er ikke tjent hjem, men du kan konvertere med kursgevinst. Beholder du lånet er restgælden jo stadigvæk den samme!

    #199740
    HalliHalloForfatter

    Det kan da ikke være meget der er at tjene på at omlægge fra 4 til 3%, når omkostningerne tages i betragtning eller det er der måske?

    Hvordan kan man få et 20-årigt lån i en 30 års serie? Jeg troede at et lån, der havde kørt i 10 år var lukket forlængst for nyudstedelser?

    #199764
    AnonymForfatter

    Hej
    Jeg er gået fra en restløbetid på 22,5 år til 20 år ved samme brutto ydelse.

    Lånet er optaget i en åben 30 års serie og løber 20 år, mærkeligt og det er også derfor jeg spørger til det her.
    mvh

    #199906
    thsvForfatter

    Igen beviser HalloHallo… at han ikke har styr på nogetsomhelst!

    Ved et stort lån (over 1½ million) kan selv en konvertering på 1% let være rentabel.

    I dette tilfælde er ulempen ved et 30-års lån (serie 2044) dog så stor, at man burde have valgt det 20-årige lån istedet, desværre tilbyder Totalkredit ikke 2½% 20 år, som RD og Nordea.
    Kurstabet ved 2% 20 år var nok for stort til at dette kunne svare sig.

    Fordelen er et de 20-årige lån er mere følsomt overfor rentestigninger, da det er kursen på 2044 du skal interessere dig for:
    http://www.nasdaqomxnordic.com/bonds/denmark/microsite/?Instrument=XCSE3NYKE_A44
    På dette link kan du følge kursen, pt. 95,54

    #199914
    AnonymForfatter

    Hej thsv

    Ja, sådan forholder det sig. Fordelen ved omorioriteringen er selvfølgelig lille, men lidt har jo også ret. Når jeg skrev at omkostninger ved låneomlægningen allerede er tjent hjem, er det fordi jeg i mit regneark hvor jeg opregner økonomien, tager restgælden og ganger med den aktuelle kurs.
    Denne var før over 100 =100 og nu 95-96

    ps Lånet er dog i totalkredit 098949

    #199924
    thsvForfatter

    Du kan ikke regne med en kursgevinst, før end du har indfriet lånet.
    Den eneste besparelse du opnår indtil da er den lavere rente.

    Totalkredit udsteder ikke obligationer mere, derfor linket til Nykredits obligation med samme kode, som dog er 0978949, hvilket man kan se i deres kursliste:
    http://www.totalkredit.dk/?js=t#?action=quotations&_suid=1372577539073015076427429469802
    Nykredit har dog aldrig åbnet en 2½% 20 år, som ville have været det billigste lån for dig. Dette lån har RD og Nordea, ligesom det også fremgår i kurslisten hos BRF, mærkeligt at Ny/Totalkredit ikke vil satse på denne serie.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.