Kreditforeningslån uden skift af bank.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93721
    AnonymForfatter

    Jeg vil låne omkring 200.000 kr. i mit sommerhus til nyt tag, vinduer m.m., men jeg vil ikke skifte fra PensamBank til en eller anden kreditforeningsbank i den anledning. Jeg er gældfri. Findes der stadig kreditforeninger, som alene driver realkredit, og som ikke kræver bankskift ved låneoptagelse ?

    #198612
    MichaelForfatter

    Med undtagelse af Totalkredit kan du kontakte enhver kreditforening direkte

    #198614
    AnonymForfatter

    Det tror jeg for så vidt at alle/de fleste tilbyder. Du kan fx. valse direkte ind i RDs butik og søge lån der, uden at du behøver at få påsat et DB logo på næste Dankort. – Det kan godt være at RD vil forslå en henvisning hertil, men det kan du blot afslå 🙂

    Selv Totalkredit tilbyder lån, uden at du er kunde i et af de pengeinstitutter som rådgiver og foretager lånetilbud på Totalkredit lån. Ansøgningen mv. skal dog foretages i ét af disse pengeinstitutter. Men igen. Mig bekendt, intet krav om kundeforhold derudover.

    Så der er bare at gå på nettet eller gribe knoglen. Hvad du søger skal du få 🙂

    #198618
    thsvForfatter

    Ser ud til, at Pensam samarbejder med Totalkredit.
    Modsat michael, tror jeg ikke at Nordea vil yde et nyt realkreditlån til en ikke-Nordea kunde.
    Men muligheden for et direkte lån fra RD er nok også til stede, RD er normalt billigere i gebyrer end Totalkredit og bank tilsammen.

    Omk. hos RD inkl. ekspedition af lånesag:
    Samlede omkostninger 9.715,08
    Omkostninger til os 5.115,08
    – kurtage 315,08
    – lånesagsgebyr 2.000,00
    – ekspedition af ejendomssag 2.800,00
    Omkostninger andre 4.600,00
    – var. tinglysningsafgift 3.200,00 (1,5% stemplet)
    – fast tinglysningsafgift 1.400,00

    Hertil kommer evt. et beløb til sikkerhedsstillelse, hvis pengene skal udbetales med det samme.

    #198624
    MichaelForfatter

    Hvis TS gerne vil skifte til Totalkredit og banken kræver at flytte øvrige engagementer så gør bare det. Du kan uden videre skifte tilbage til din nuværende bank dagen efter da et kreditforeningslån er uopsigeligt fra kreditforeningens side (medmindre lånet misligholdes naturligvis).

    Men ud fra TS’ oplysninger burde det ikke være noget problem overhovedet af få et RK-lån i BRF, RD eller Nykredit.

    #198814
    HJLForfatter

    Hvor ligger sommerhuset? Jeg er ikke sikker på, at alle kreditforeninger er lige vilde med alle sommerhusområder.

    Uden bankskifte tror jeg det er op ad bakke når vi snakker 200.000 kr.

    Men det kan trådstarter måske svare på nu, her et par dage efter spørgsmålet blev stillet?

    Er der frit valg på alle hylder?

    #198816
    AnonymForfatter

    PensamBank har, som noget nyt, fra årsskiftet indgået samarbejde med Totakredit om formidling af realkredtlån. Det vidste jeg ikke, da jeg startede tråden. Sommerhuset ligger i øvrigt på Ulvshale på Møn 200 m. fra vandet.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.