overtagelse af lån efter samlivsophør

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93671
    AnonymForfatter

    Hej kloge mennesker. Min samlever og jeg er gået fra hinanden. Jeg overtager vores fælles hus og og lån heri, hvilket er godkendt af min bank.
    Jeg er dog i tvivl om hvorvidt lånene skal tinglyses igen? Min egen bank siger at det skal tinglyses, men en anden bank, som jeg pt er i forhandling med siger, at det ikke skal. Hvad er korrekt
    Jeg har et banklån og kreditlån, men der skal jo ikke lægges noget om eller sælges nogle obligationer?? Håber der er nogen der kan give mig et svar.

    #197662
    AnonymForfatter

    Seriøst. Er der ingen der kan svare på det ?

    #197664
    testForfatter

    Der skal ikke betales nyt stempel men naturligvis skal der laves en ændring i tinglysning med mindre at du forsat vil lade din ex eje halvdelen af huset.

    Om du mener en sådan ændring i tinglysningen er en ny tinglysning er nok mest en definition diskusion

    Du bør ha en advokat indover

    #197666
    testForfatter

    opretter et nyt lån i en nye bank til at indfri det gamle med skal dette også tinglyses men så er det ikke nødvendigt at tinglyse ændringen på det gamle lån.

    på ejdommen er det nødvendigt at tinglyse det ændrede ejerforhold

    #197668
    AnonymForfatter

    Seriøst. Er der ingen der kan svare på det ?

    #197672
    AnonymForfatter

    Skødet er der styr på det er tinglyst i mit navn og jeg har betalt stempel på 0,6 % af de resterende 50% som jeg har overtaget + 1400 i grundbeløb. Det der mangler er, at banken fjerner hendes navn fra banklånet og kreditlånet. Som jeg læser jeres svar, så kræver dette ikke tinglysning på 2x1400kr? Jeg overtager jo vores fælles lån. Er det korrekt forstået?

    #197674
    testForfatter

    Hvis lånet er tinglyst kræver det en ændring af samme.

    #197676
    AnonymForfatter

    Ikke forstået. Skal lånet tinglyses igen efter hendes navn er fjernet og begge lån står i mit navn?

    #197678
    testForfatter

    Ja, det vil jeg helt klart mene. Det er jo sådan lidt hele ideen i tinglysningen at jeg kan gå ned og få oplysninger om hvem der ejer en ejendom og har pant/gæld i den. Hvis banken har tinglyst låne dokumentere skal der læges et nyt sæt op med de rigtige navne på

    #197680
    AnonymForfatter

    Ok, ja det giver jo egentlig helt god mening. Ellers står hendes navn jo på lånet, såfremt man ikke tinglyser igen. Jeg må æde de 2 x 1400. Tak for hjælpen.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.