Lån til byggegrund i Spanien (Mallorca) fra dansk bank?

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93651
    AnonymForfatter

    Hej alle på Mybanker,

    Jeg bor på Mallorca i Spanien og vil høre, om der er nogen, der ved, om man kan opnå et lån til en byggegrund på Mallorca i nogen dansk bank? Jeg har haft kontakt til nykredit i Alicante, som kun vil låne til huse, så før der rent faktisk står et hus er det umuligt. Men det kan jo være svært lige at skaffe et hus, hvis man ikke kan få et lån til det.
    Årsagen til, at jeg gerne vil låne af en dansk bank, er, at renterne på et realkreditlån i de danske banker pt er noget lavere end hernede.
    I tilfælde af, at nogen ved om det er muligt og evt. andre detaljer, er jeg meget interesseret i at høre om mulighederne.
    På forhånd tak for hjælpen.

    Venligst,

    Christian Severinsen

    #197298
    HalliHalloForfatter

    Prøv at ringe til Santander Bank her i Danmark, måske de kan hjælpe dig videre.

    Jeg tror ingen dansk kreditforening kan yde dig et lån med pant i en spansk ejendom, men ring dog til dem og spørg, du kan da også maile, ligesom du har gjort her.

    #197310
    testForfatter

    Tvivler på at du kan få de danske renter med en spansk risko profil. At ringe til nogen der financière biler gir nok ikke meget. Måske ku det at tale med en af de danske ejendomsmægler der arbejder i Spanien være en ide!

    #197356
    pppedeForfatter

    Du får under INGEN omstændigheder et realkreditinstitut til at finansiere dit foretagende i Spanien. Det kan ikke lade sig gøre.

    Med en voldsom portion held kan du måske finde en risikovillig bank, der vil yde dig lånet til ågerrenter.

    #197364
    AnonymForfatter

    Handelsbanken har prioritetslån som de også tilbyder at finansiere udenlandske ejendomme med

    http://www.handelsbanken.dk/shb/inet/icentda.nsf/Default/q7228551158902628C125719500281FFA?Opendocument

    Om de så belåner byggegrunde må nok maile / ringe og spørge dem om.

    #197374
    testForfatter

    Yes ser ud til at udlandet er hjem landet vbturbo. Tak for grinet

    #197378
    Mr RForfatter

    Dansk Realkredit gælder kun i Danmark.

    Den lovgivning der gør det muligt at låne ud på de gode betingelser vi har i Danmark er ikke gældende i udlandet.

    #197390
    HalliHalloForfatter

    Hvorfor skulle den spanske bank Santander ikke vide noget om finansiering af ejendomme i hjemlandet? Og kun vide noget om bilfinansiering, det forstår jeg ikke.

    Og jeg forstår ikke at spørgeren, der er bosiddende i Spanien, ikke retter henvendelse til en spansk bank i sit nye hjemland, hvor renterne til sådan et projekt sandsynligvis er lige så lave som i Danmark.

    Det ville jeg da have gjort, som det allerførste.

    #197400
    AnonymForfatter

    HalliHallo,

    Det har jeg skam også 🙂 Derfor er jeg begyndt at se på muligheden for at få nogel penge fra DK, da dette er meget billigere.
    Men tak for hjælpen alle sammen!

    #197412
    testForfatter

    ja sverin, det er jo også det du skriver du har. held og lykke med projektet

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.