Køb af bolig i udlandet

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93624
    AnonymForfatter

    Jeg håber, at nogen kan hjælpe med dette spørgsmål.

    Min kone og jeg vil gerne købe en lejlighed i Budapest, Ungarn. Min kone er ungarer og jeg har selv boet i landet i 2 år. Lejligheden er tænkt som ferielejlighed.

    De lejligheder, vi har kig på, koster incl. købs-omkostninger og diverse afgifter ca. 500.000 kroner. Vi er pt. i stand til at lægge 150.000 kroner og skal dermed ud og låne det resterende beløb (350.000). Vi ejer ikke vores egen bolig i Danmark og har ikke nogen gæld i øvrigt. Vores husstandsindtægt ligger på ca. 600.000 kroner årligt.

    Jeg har snakket med et par banker om muligheden for at låne penge til at finansiere et sådant boligkøb. De fleste banker er usikre på, om dette kan lade sig gøre hos dem, da de ikke har nogen sikkerhed i en bolig i udlandet. Én bank stiller sig dog positiv over for vores ønske og har givet et tilbud på et såkaldt annuitets-lån med en rente på 9 %, hvor det lånte beløb skal betales tilbage over 10 år. Etableringsomkostningerne er på 1 % af lånebeløbet + 600 kr. = 4.100 kr. ved lånebeløb 350.000 kr. Sikkerheden for lånet vil være livsforsikringer, som man skal tegne i banken.

    Jeg er bestemt ikke ekspert på dette område og mine spørgsmål er derfor:

    Er dette den bedste måde at låne penge til dette formål? Er betingelserne rimelige og ville det kunne gøres billigere på anden vis?

    Alle gode råd er meget velkomne – på forhånd tak for jeres hjælp.

    #196810
    testForfatter

    hvad med at låne pengende i ungarn med sikerhed i boligen? Hvordan finasiering man boliger i ungarn, det burde din kone da kunne undersøge?

    mulighederne for billige lån i dk er nok begrænset til det tilbud som du allerede har fået, men du låser dig til en rente der intet har med uviklklingen i ungarn eller biligen at gøre.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.