Rentefradrag på garantiprovision

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93617
    AnonymForfatter

    Hej alle i kloge hoveder.

    Jeg fald lige over denne artikel på business.dk
    http://www.business.dk/skat/mange-snyder-sig-selv-for-fradrag-paa-2.000-kr#panels-comment-form

    Jeg kan ikke helt finde hoved og hale i den!
    Jeg har købt hus i 2009 og omlagt lån i 2010 og 2012 ( ja ved det har været dyrt for mig og gør det heller ikke mere forløbig )

    Men sagen er at jeg jo har betalt stiftelsesomkostninger hver gang. Er det det man kan trække fra?
    Eller skal jeg hjem og finde alle mine papirer frem for at se hvor der præcist står garantiprovision?

    Tænkte at det måske alligevel er den del penge i fradrag jeg har snyt mig selv for!?
    Til info købte jeg hus til 1.450.000 i 2009 med F1 på 80% af beløbet

    Derefter lagde jeg om i 2010 til fast forrentet realkreditlån på 1.520.000 pga værdistigning af huset.

    i starten a 2012 lagde jeg så om igen til F5 da jeg kunne se at ernten ikke steg som jeg forventede i 2010

    Håber at nogen kan være behjælpelige 🙂

    #196688
    MichaelForfatter

    Nej, det er ikke stiftelsesomkostninger du kan trække fra, men garantiprovision som du måske/måske ikke har betalt til banken. Det fremgår af dine papirer og du kan da heldigvis rette dine årsopgørelser 5 år tilbage i tiden.

    #220460
    AnonymForfatter

    Hej
    Så er det min tur til at købe grund og hus.
    Jeg har fået en finansieringsplan af min bank og synes at det lyder lige i overkanten med de 135.100 kr.
    Skal siges at vi har godt 20 % af pengende selv.

    De har afsat:
    – Grantiprovision overfor entreprenør = 34.100
    – Ydelser forhåndslån i byggeperioden (kvartaler 2 stk) = 38.000
    Tinglysningsafgift realkreditlån = 33.460
    – osv.

    Kan det virkelig passe da jeg har hørt at man kan få "Grantiprovision overfor entreprenør" i 0 kr. … ?

    VHS

    #220462
    HalliHalloForfatter

    Hej Simon Kromann

    Nå, så er blevet din tur til at købe grund og hus, tillykke!

    Hvor har du da hørt at man kan få en garantiprovision gratis? For normalt koster det da at stille en provision.

    Prøv evt. at snakke med entreprenøren og/eller anden bank.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.