Arv og insolvens

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93585
    AnonymForfatter

    Min søster og jeg står til at skulle arve efter min afdøde far. Han efterlader sig hus, kreditlån og en mindre formue, i alt aktiver for ca 500.000,-. Da min søster er insolvent, ønsker hun at jeg arver det hele. Men der er ikke givet arveafkald i tide, så derfor kan hun ikke slippe for at arve. Er der noget vi kan gøre, så min andel bliver så stor som mulig?

    #196070
    MichaelForfatter

    Nej. Tvangsarven kan ikke omgås.

    #196072
    AnonymForfatter

    Kan jeg som bobestyrer sælge huset til mig selv for en slik og dermed købe hende ud for ganske få penge?

    #196074
    MichaelForfatter

    Heller ikke. Du kan købe huset til 15% under den offentlige vurdering. Ellers vil du skulle svare skat af differencen.

    Men jeg forstår egentlig ikke spørgsmålet. Din søster står til at skulle arve en pæn sum penge og kan dermed komme af med noget eller hele hendes gæld. Er det et problem??

    #196076
    AnonymForfatter

    Problemet er nok et samvittighedsspørgsmål. Hun har haft meget lidt at gøre med vores far, og hun har også skyldt ham penge. Jeg tror hun ønsker at jeg skal arve det hele, fordi jeg har haft alt besværet og fordi pengene vil gøre mere gavn for mig end for hende.

    #196080
    MichaelForfatter

    Forståeligt, men der er desværre ingen vej udenom tvangsarven fordi den er lovbestemt.

    #196082
    AnonymForfatter

    Tak for overblikket, Michael 🙂

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.