BRF Boligkredit rentesatser og omkostninger

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • webcosmoForfatter
    Indlæg
  • #93568
    webcosmoForfatter

    Hej

    Jeg har en Boligkredit i BRF Bank.
    Boligkreditten er oprettet med sikkerhed i ejerpantebrev indenfor 60% af ejendomsværdien. BRF bank reklamerer med en rente på 1,39% (ÅOP) se link:
    ( http://www.brf.dk/is/velkommen.nsf/alldocs/DOC-boligkredit )
    men jeg betaler 3,321% (ÅOP).

    De reklamerede med +1% i forhold til CIBOR 3 i 2008 da jeg fik oprettet lånet, hvilket i dag svarer til ca. 1.39%. I den forbindelse med oprettelsen blev betalt 4.950kr i stift. provision, 6.900kr Stempelafgift samt 1.675kr i gebyr. Så der var mange omkostninger på.

    Jeg forsøgte i dag at undersøge hvorfor jeg ikke kunne få den lave rente, men fik at vide at jeg var på en gammel ordning, men de som bliver oprettet i dag får den nye (lavere) rente. Det kunne dog godt ændres, men så skulle jeg betale en ny omgang gebyrer.

    Er der nogen i forummet som har erfaringer med BRF boligkredit?

    mvh.

    webcosmo

    #196032
    AnonymForfatter

    Hej! Vi har oplevet præcist det samme og fået det mest ubrugelige, vattede svar fra BRF. Vi går videre med sagen, da vi ikke har et eneste dokument fra BRF med vores underskrift, som viser, at vi blev informeret om, at Boligkreditten var baseret på bankrenten, ikke på realkreditrenten. Har du det?

    #196036
    webcosmoForfatter

    Hej

    Nej jeg er desværre heller ikke i besiddelse af dokumenter fr dengang lånet blev oprettet. Men jeg husker at det var en kampangne ligesom den som er igang lige nu. Jeg har også tænkt mig at konfrontere dem med sagen en gang yderlige, for det savr jeg fik var ligeledes meget mærkværdigt. Jeg blev bl.a. fortalt at de skulle bruge tingbogsoplysninger (hvilket betød at jeg skulle betale dem for det) Men det var jo noget de gjorde første gang, så det er i hverttilfælde noget vrøvl.

    Held og lykke med sagen.

    Med venlig hilsen

    webcosmo

    #196046
    Mr RForfatter

    De skal vel checke om du har fået andre prioriteter før de tinglyser et nyt pantebrev.

    Det kræver et kig i tingbogen, som koster dem penge.

    #196350
    AnonymForfatter

    Hej Webcosmo og Bekymret datter

    Jeg vil meget gerne i dialog med jer. Må jeg bede jer kontakte mig på brfbankprivatkunder@brf.dk?

    Venlig hilsen

    Henrik Pedersen
    Souschef, BRFkredit Bank

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.