Førstegangs køb med gæld!

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87406
    AnonymForfatter

    Hej med jer alle vi er nye her på forumet, vi er et ungt par der står og er ved at købe hus….

    den kedlige del af det er så at min kæreste skylder ca 75000 til et banklån det hus vi køber koster 750000kr.

    vi har så fået tilbud hos sydbank at låne til en rentemax på 5% og boliglånet på 7,5%.

    min kærestes lån koster 8,95%

    er der noget sted hvor man kan få bedre renter?

    det jeg er meget i tvivl om er hvilke ting kan man forhandle med banken? renten geyber osv eller hvor skal jeg give mig i kamp med dem?

    håber i kan hjælpe mvh Martin

    #108962
    AnonymForfatter

    umiddelbart synes jeg tilbuddet I har fået lyder fornuftigt ud fra de oplysninger du nævner.

    kernen i forhandlinger er jo at have noget at forhandle med – for at få banken til at give jer lavere udlånsrente skal de have noget igen de kan se fordel i – feks. pensionsopsparing eller andet. Du nævner ikke om I har sådanne.

    hvis udgangspunktet er at I foretrækker Sydbank men ønsker den lavest mulige rente kan I også scanne bankmarkedet for tilbud – skulle en konkurrerende bank give jer et billigere tilbud kan I jo tage det med til Sydbank og bede dem matche det – det vil de typisk gøre hvis det på nogen måde hænger sammen.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.