Pantebrev kontra boliglån.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93518
    AnonymForfatter

    Min samlever og jeg købte hus for 2 år siden for 850,000 og brugte 550,000 på ombygning. Vi har nu 1050.000 i kredit forening + 350.000 i banklån til 8,75 %, som vi betaler 5000 på om mdr. og vil så være færdig med at betale om 8 år, forudsat renten ikke stiger. Vi har nu fået tilbudt et pantebrevslån med en fast rente på 6,75%. Med kustab og omkostninger skal vi låne 395.000, som koster 6000 kr. pr. mdr. i 7 år., men her stiger renten jo ikke. Er det en god ide at lægge om til dette pamtebrevs lån ?

    #194600
    testForfatter

    ser ikke umidelbart ud til at kunne betale sig. Du skal så betale den 45.000 med det du spare med den 2% lavere rente pluds eller minus det du tror rente vil stige eller falde med.

    Så svaret er at du første laver en amoritets tabel på dit nuværende lån så på det nye med 6,75%. afhængigt af om det ny lån er billigere eller dyre omsætter du mer prisen eller besparelse til en rente forhøjse eller reduction på dit gamle lån. Det sidste kalde man en følsomhedsberegning.

    god fornøjelse med at genneopfriske folkeskole matematik.

    #194628
    AnonymForfatter

    Tak for svaret. Tror jeg prøver at forhandle en bedre rente med min bank.

    #194746
    HalliHalloForfatter

    Ja buksetrold, det er det eneste rigtige at gøre i din situation.

    Og husk at hvis du ikke får det som have det, så skifter du jo blot pengeinstitut eller i hvert fald undersøger markedet for bedre vilkår.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.