Kurssikring pr. telefon
-
AnonymForfatter18-01-2013 21:14
Indlæg -
18. januar 2013 kl. 21:14 #93502
AnonymForfatter18-01-2013 21:14
Jeg følger med på nettet hele tiden, om hvad kursen er, og den kan jeg konstatere ryger op og ned for tiden, og derfor kunne det jo være rart at kunne kurssikre når kursen er optimal
Jeg vil derfor høre om der er nogen der ved om man kan ringe til banken, og sige til dem over telefonen at nu vil jeg kurssikre, men banken siger at jeg skal være nede i banken når jeg skal kurssikre, og det mener jeg ikke kan være rimeligt.
Så derfor er spørgsmålet… er der regler for om at man skal være tilstede i banken, eller skal det kunne lade sig udføre ved en opringning ?
Hilsen Søren
18. januar 2013 kl. 22:46 #194102HJLForfatter18-01-2013 22:46
Der er ingen regler på det område. Udfordringen ligger i at kurssikringen er bindende for dig og derfor skal banken kunne dokumentere din ordre er givet. Jeg har erfaring med banker som acceptere en besked via netbanken.
Dvs. Du kontakter din rådgiver som reserver kursen i 15 min. mens i udveksler accept via netbanken. Lås til kurs xx. Ok og done.
Hvilken bank har du?
18. januar 2013 kl. 23:25 #194106AnonymForfatter18-01-2013 23:25
Jeg har Nordea
19. januar 2013 kl. 0:42 #194108KimPForfatter19-01-2013 0:42
BRFkredit gør det da samtalerne bliver optaget..
23. januar 2013 kl. 21:58 #194528peter holm larsenForfatter23-01-2013 21:58
Har kurssikret både i Danske Bank og Nordea via telefon – så det kan absolut godt lade sig gøre. Men en mail er jo altid godt for begge parter. Og som der skrives er kursikringskursen typisk gældende i en ca. 15 min – så der kan man sagtens nå at sende mails frem og tilbage.
Jeg har også kunne opsige lån alene pr. telefon – så det bør ikke være noget problem.
-
ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.