Kurssikring pr. telefon

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93502
    AnonymForfatter

    Jeg følger med på nettet hele tiden, om hvad kursen er, og den kan jeg konstatere ryger op og ned for tiden, og derfor kunne det jo være rart at kunne kurssikre når kursen er optimal

    Jeg vil derfor høre om der er nogen der ved om man kan ringe til banken, og sige til dem over telefonen at nu vil jeg kurssikre, men banken siger at jeg skal være nede i banken når jeg skal kurssikre, og det mener jeg ikke kan være rimeligt.

    Så derfor er spørgsmålet… er der regler for om at man skal være tilstede i banken, eller skal det kunne lade sig udføre ved en opringning ?

    Hilsen Søren

    #194102
    HJLForfatter

    Der er ingen regler på det område. Udfordringen ligger i at kurssikringen er bindende for dig og derfor skal banken kunne dokumentere din ordre er givet. Jeg har erfaring med banker som acceptere en besked via netbanken.

    Dvs. Du kontakter din rådgiver som reserver kursen i 15 min. mens i udveksler accept via netbanken. Lås til kurs xx. Ok og done.

    Hvilken bank har du?

    #194106
    AnonymForfatter

    Jeg har Nordea

    #194108
    KimPForfatter

    BRFkredit gør det da samtalerne bliver optaget..

    #194528
    peter holm larsenForfatter

    Har kurssikret både i Danske Bank og Nordea via telefon – så det kan absolut godt lade sig gøre. Men en mail er jo altid godt for begge parter. Og som der skrives er kursikringskursen typisk gældende i en ca. 15 min – så der kan man sagtens nå at sende mails frem og tilbage.

    Jeg har også kunne opsige lån alene pr. telefon – så det bør ikke være noget problem.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.