Er det muligt at få Realkreditlån u.500.000?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • søren (67)Forfatter
    Indlæg
  • #93499
    søren (67)Forfatter

    Hej Mybanker.

    Jeg har en fast god indkomst og et rådighedsbeløb på 7000kr om måneden. Jeg har netop fundet en bolig jeg gerne vil eje. Den er udbudt til 350.000kr. Det er nu gået op for mig at der er en regel om at man ikke kan få et realkreditlån til under 500.000kr.
    Det er en ejendom som er i en rimelig stand, trænger dog til en modernisering.

    Realkreditdanmark siger nejtak
    Danskebank siger muligvis et boliglån på 12-13% rente. løbetid 10år.

    Jeg er rystet i min grundvold.

    Er der overhoved nogen mulighed for at man kan købe en bolig til en billig penge og en lille rente?

    mvh
    Søren

    #194066
    AnonymForfatter

    Der er områder i Danmark (læs udkantsdanmark) hvor udbuddet af faldefærdige huse / håndværkertilbud er så stort, at realkreditinstituttet er nødt til at anlægge en grundregel om, at husets sandsynlige gensalgsværdi vil være 0 kr.

    Derfor låner man – som grundregel – ikke ud i disse områder, og hvis man alligevel gør, så er det til renter der svarer til renterne på et blancolån altså 12-13% som du er blevet tilbudt.

    Der er formentlig ikke meget at gøre ved det.

    #194070
    testForfatter

    Det vil jo kun være 280.000 kr. Der er en meget normal udbetaling til et hus med tag på. Jeg er rystet i min grundvold over at du er rystet.

    #194252
    AnonymForfatter

    Det er mærkeligt at de mest rimelige huspriser er så lave at en kreditforening ikke vil finansiere et lån. Jeg gad vidst om man ikke kunne aftale en købspris på lidt mere end 1/2 million og så få lånet godkendt. Differencen kunne vel komme retur til dig på en eller anden måde.

    #194526
    peter holm larsenForfatter

    Hej Søren,

    Der er også noget logisk i at det ikke er fornuftigt i at optage et realkreditlån på 280.000 over 30 år. – hvis du optog det som et F1 lån ville renten blive ca. 3600 kr. årlig før skat eller 300 kr. pr. md. eller 2400 kr. efter skat.

    Omkostningern ved at optage et realkreditlån vil i mange tilfælde oversitge renten. Det vil sandsynligvis koste dig ca. 10.000 i omkostninger at optage lånet – eller svarende til 4 års renter.

    Ville høre bankerne om du ikke kunne få en boligkassekredit – på de 280.000 kr. der er renten nok ca. 6-7 %.

    #201788
    mr. umuligtForfatter

    jeg oplever noget lignende det samme fra RD.
    Syntes det er latterligt. Det er noget helt nyt at de ikke tilbyder de her lån Og ja jeg er også rystet.
    Jeg har en lejlighed med værdi ca 300.000.
    Jeg har et tidligere RD lån med hovedstol 168.000 men altså ingen mulighed for at forny det.
    Jeg overvejer at købe endnu en lejlighed for 300.000 og høre dom et så er muligt at optage et fælles lån for begge lejligheder.

    #213642
    AnonymForfatter

    Nordea Boliglån ser ud til at låne 80% af købsprisen ud som realkreditlån dog minimum 100000

    #213674
    HalliHalloForfatter

    Hej Jan Rokkjær

    Hvad for dig til at lede et gammelt indlæg frem fra 2013 og så er det oven i købet dit første indlæg?

    Jeg har endvidere skrevet flere gange, at Nordea ikke bruger den 500.000 kr. grænse, som flere andre har indført, men kan forstå at Nordea kun har en grænse, der siger 100.000 kr.

    Tager de så noget minimumsgebyr for at administrere et så lille lån?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.