Mellem finansiering

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93472
    AnonymForfatter

    Hejsa

    Vi har købt et nyt hus der ligger 3 huse længere nede af vejen og solgt vores gamle hus. Altsammen i december måned.
    I forbindelse med overtagelse osv. er det aftalt at vi får 1 måned til at male det nye osv inden vores købere rykker ind i vores gamle hus.
    Vi har en friværdi på ca. 1,6. når alle omk er betalt. Jeg regner med en hovedstol på omkring 2.2 på det nye hus.

    Det betyder jo at jeg i en periode kommer til at stå med stort lån til de nye hus inden jeg får min friværdi fri og kan oprette et lån på de 2.2. Det samme gjorde vi da vi overtog vores nuværende hus for 7 år siden og fraflyttede vores ejerlejlighed. Men jeg husker at det var voldsomt dyrt for os især den periode hvor jeg hvor pengene for salget stod på en lukket konto og lånet til købet stod på en anden, uden der kunne ske modregning imens skøderne blev færdiggjorte.

    Denne gang vil jeg gerne prøve at undgå alt for store omkostninger i forbindelse med dobbeltfinanseringsperioden og vil derfor kan høre hvad normal procedure er for dette og hvilke forholdsregler man kan tage for at banken ikke pelser mig levende igen….(mener jeg måtte slippe 20.000 i ektra renter for 7 siden).

    #193726
    testForfatter

    den simplere løsning er vel at skyde problemet over på dem du køber af altså at du bare har nøglerne til dit nye hus en måned før du rent faktisk køber det.
    Eller må du ha mellem finasieringen med i din snak med advokat og bank. Husk få disktuteret pris og alternativer.

    men som sagt med lille omtanke og risiko villighed mellem køber og sælger burde problemet kunnne løses

    #193728
    AnonymForfatter

    Jo det er sådan set også fikset, men for at få en større kabale til at gå op er den “gratis måned" jeg har fået givet videre til dem der køber mit hus. Alt dette ligger fast og er aftalt og kan ikke rokkes ved nu.

    Jeg har bedt min bank komme med et oplæg, jeg vil bare gerne hører hvad man normalt gør, da dette er jo noget der sker hele tiden…

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.