Hvilket realkreditinstitut skal jeg vælge?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93471
    AnonymForfatter

    Hej håber nogen kan hjælpe mig med følgende. Vi skal købe hus til 1750000kr og har 250000kr i hånden, resten skal lånes. Vi prioriterer en lav månedlig ydelse. Overvejer pt. 5 årigt afdragsfrit F1 i RD så banklånet kan bringes ned hurtigst, derefter F1 med afdrag.
    Med hvad med TotalKredit to-lags belåning hvor bidragsatserne er lavere?
    Kun RD og Totalkredit vil låne til huset.
    På forhånd tak forhjælpen
    EWB

    #193764
    Delta meansForfatter

    I skal låne ca. 100.000 kr. som banklån kan jeg regne ud – plus evt købsomkostninger så nok ca. 150.000 kr.

    De vil være næsten lige dyre alle institutter – nok væsentligst banklånet der er det afgørende hvad renten er der.

    Der er ingen grund til ikke at tage et 10-årigt afdragsfrit lån, hvis i vælger et afdragsfrit i første omgang. I kan altid lave profil skifte og hvis renten er så lav som den er nu kan i reelt sætte pengene i banken og så samme afkast som lånet koster.

    #193774
    AnonymForfatter

    Tak for svaret. Mvh EWB

    #193794
    HJLForfatter

    Supplement til din overvejelse; Jeg ved at Danske Bank tilbyder samme rente på indlån som på boliglån. Søg på boliglån plus.

    Jeg mener at Delta means anbefaling om, at køre afdragsfrihed i alle 10 år bør genovervejes.

    – I kan næppe få en rente der opvejer det som Afdragsfrihed koster; i RD 0,25% ekstra på hele lånet.
    – I mister muligheden for på et senere tidspunkt at tilvælge afdragsfriheden.

    #193796
    AnonymForfatter

    Enig med HJL.

    Bidragstillæget er blevet så højt efterhånden at det som hovedregel ikke kan betale sig at vælge afdragsfrihed på realkreditlånet.

    Derudover tror jeg ikke vi har set den sidste bidragsstigning endnu. Jeg kan sagtens forestille mig at bidragstillæget for afdragsfrihed sættes op fra 0,25% til 0,50%.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.