Kassekredit til realkredit

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87396
    AnonymForfatter

    Hej

    Lidt om min økonomiske situation. Jeg har hus som er vurderet til ca. 3,6 mill. Huset er stadig under renovering og der er ikke køkken og stue. Jeg har desværre ikke en forhånds vurdering hvis dette var færdigt. Jeg har i mellemtiden sat køkken op og er 90% færdig med stuen.

    Anyway så har vi et realkreditlån RD på 1,55 og en kassekredit på 1,1 (i forbindelse med renovering) (Danske Bank).

    Mit spørgsmål er om det ikke var en ide at få afsluttet denne kassekredit så hurtig som muligt, eller skal jeg følge min bankrådgivers råd at få afsluttet byggeprojektet først? Min tanke er at hvis huset nu er vurderet til 3,6, så er det vel bare at sige til realkredit instituttet at lånet skal udviddes med 1,1 mill?

    Er der banker eller realkredit institutter som er bedre end dem som jeg har valgt?

    Henrik

    #109016
    AnonymForfatter

    Såfremt huset som det er nu, vurderes til 3,6mil. skulle du kunne optage et realkreditlån på op til 2.88mill (80%). Det giver god mening, da din nuværende samlede gæld i huset på 2,65mill på den vis kan samles til en lavere rente.

    Men men, hvis du så derefter står og skal bruge eksempelvis 300.000kr til at færdiggøre renoveringen, så har du pludselig et finansieringsproblem, hvor du får udgifter til enten at omlægge realkreditten igen igen, (og) eller optage et nyt dyrere boliglån. Det kan hurtigt blive en dårlig fidus, fordi de sparede renter på de 1,1mill ædes op og muligvis mere til i alskens omkostninger ved de nye låntagninger.

    Så, som jeg lige kan gennemskue det, kan det råd du har fået meget vel være fornuftigt, hvis der stadig er en del renoveringsudgifter forude.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.