3,5% lån?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93434
    AnonymForfatter

    Nu er jeg her igen…

    Vi har købt hus, og da vi havde lidt restgæld, har vi lavet en aftale med sælger om at vi først begynder at betale på huset fra 1. januar.

    Totalkredit har således godkendt os til lån og papirerne er underskrevet, men lånet kommer jo først til udbetaling 1. januar.

    Vi har fravalgt at kurssikre vores lån, da det ville blive alt for dyrt, og jeg har således gået løbende og holdt øje med renterne, da kursen bare ikke måtte ryge under 98, som var den kurs vi ville skulle købe lånet til, hvis vi havde valgt at kurssikre.

    Nu kan jeg pludselig ikke finde 3,5% lånet på Totalkredits kursliste længere. På Nykredits liste, står den over kurs 100.

    Betyder det at lånet ikke udbydes længere hos Totakredit? Og i så fald, ved i om det betyder at vi ikke kan få 3,5% alligevel, selvom låneaftalen er underskrevet for 2 måneder siden?

    Min tanke er jo at det blot betyder at vi får lånet til en rigtig god kurs, og at vi skal kurssikre nu! Men jeg kan ikke helt gennemskue, om det er tilfældet.

    Jeg finder gerne papirer frem osv. og svarer på diverse spørgsmål for at få dette opklaret, hvis nogen ved noget om det her?

    Jeg har prøvet at google det uden held, men tænker at i plejer at være klogere herinde.

    #193080
    MichaelForfatter

    Lån med kurs over 100 udbydes ikke, men hvis I allerede har underskrevet låneaftalen bliver det til markedskursen d. 1/1 og den kan godt være over 100.

    Uden at vide det med sikkerhed mener jeg, at man skal vælge kurssikring til ved låneaftalens indgåelse dvs. det er for sent nu, men sådan som tingene ser ud så har I gjort en fin forretning ved ikke at kurssikre. Der er næppe store chancer for at kursen på 3,5%-lånet styrtdykker inden for de næste ca 3 uger.

    #193082
    AnonymForfatter

    Tak for svar.

    Banken oplyste at vi kunne kurssikre når som helst. Jo tættere vi kommer på 1. januar, jo mindre koster det i kurssikring.

    Derfor tænker jeg at kurssikre nu, hvor lånet ligger over kurs 100.

    Er det ikke det smarteste? Dr er vel en reel chance for at kursen ryger under 100 igen inden 1 januar?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.