huskøb gennem anpartsselvskab

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • kent hansenForfatter
    Indlæg
  • #93359
    kent hansenForfatter

    Jeg har planer om at købe hus gennem mit anpartsselskab til 4,5 mill kr. og derefter udleje det til mig selv .

    grunden til at jeg ikke køber huset privat er fordi jeg har fået afslag ,fordi jeg selv kun tjener 30.000 brutto og konen er på dagpenge.

    bankerne vil først have at vi sælger vores andelslejlighed først.jeg vil tro at hvis vi først får solgt andelen om nogle måneder så er huset solgt til anden side.

    jeg vil indskyde 2 mill til aps , der udover en cafe også ejer en ejerlejlighed til 600.000 kr , uden gæld.

    Tror I der er nogen chance for at få lån på den måde?

    #191714
    AnonymForfatter

    Umuligt at sige uden at kende din virkomheds økonomi. Men hvis planen er at sælge tilbage til dig selv igen senere når andelen er solgt (da det som regel er det billigste, går ud fra at du kender til reglerne om bekskatning af fri bolig for hovedaktionærer)) så tænk lige over de omkostninger du får ved dette dobbeltkøb/salg. Mon ikke det giver plads til at sætte en skarp pris på andelen i stedet for og så lave en betinget købsaftale på ejendommmen?

    #193140
    pppedeForfatter

    Du kan ikke låne privat, så nu vil du låne gennem dit ApS?

    Hvis du finder en bank, der hopper på den, så må du gerne reklamere for den herinde.

    Hvor er bankens sikkerhed – alt andet lige – størst? Ved privatkøb eller gennem ApS? Hvis du kender svaret på dette spørgsmål, så har du også svaret på dit eget.

    #193232
    TobiasAK89Forfatter

    Vær opmærksom på bidragssatsen. Den er, normalt, markant højere til erhvervskunder end til privatkunder.

    Ligemeget hvad, kommer du jo til at underskrive en personlig hæftelse, sammen med din hustru, så bankens sikkerhed er det samme.

    #193352
    peter holm larsenForfatter

    Tror også det er en dårligt ide at lave denne konstalation.

    Nu kender jeg jo heller ikke din økonomi – men ville tro en alternativ model ville være:

    Lån maksimalt i boligerne du ejer andel og bolig i virksomheden.

    Hvis du har 2 mio. kr. i likvider, og kan låne 500.000 kr. i ejerlejligheden og så måske 400.000 kr. i din andelsbolig – så har du ca. 2,9 mio. kr. i kontanter at stille med ved boligkøbet.

    Så du i alt skal låne ca. 1,6 mio. kr. eller ca. 33%. Min erfaring er når man kommer ned under ca. 40-50% belåningsgrad kigger realkreditinstituttet ikke længere på indkomsten – da friværdien der alene er afgørende.

    Og så er du fri for at ejerskifte ejendommen efterfølgende med de omkostninger der følger med – er nok ca. 70.000 kr.

    Kan næsten ikke tro – at denne model ikke vil bære frugt.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.