Flytning af realkreditlån fra et realkreditinstitut til et andet

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93008
    AnonymForfatter

    Hejsa

    Jeg håber der er en herinde der kan hjælpe.
    Jeg vil meget gerne skifte bank, og tage alt med derfra inkl. mit realkreditlån som jeg har på min lejlighed. Lejligheden er pt. udlejet og jeg får derfor at vide at man så kun vil dække 60% af lejlighedens værdi. Er det korrekt? Jeg synes det lyder meget underligt at man på et eksisterende lån der ønskes flyttet kun kan dække de 60%. Det er da ikke en god behandling.

    Er der en der kan hjælpe?

    På forhånd tak.

    #183424
    AnonymForfatter

    Jeg ville prøve at høre et par andre banker ad, hvad de kan tilbyde.

    #183426
    HalliHalloForfatter

    Der er da vist ikke nogen almindelige mennesker, der tænker på at flytte et realkreditlån, da det som hovedregel ikke kan betale sig.

    Erhvevs- og udlejningsejendomme kan normalt kun belånes med 60%, så alene af den grund bør du ikke “flytte".

    #183448
    AnonymForfatter

    Gruden til at jeg overvejer at flytte RL er at jeg gerne vil skrifte bank og tage alt med til den nye bank.

    #183572
    peter holm larsenForfatter

    Men banken og realkreditinstitut har intet med hinanden af gøre som udgangspunkt.

    Og jo i udlejningsejendomme kan man kun belåne 60% som hovedregel – det har vi også kun kunne få til vores ejendomme, som er et rækkehus købt til udlejning.

    #183576
    AnonymForfatter

    Dette er ikke korrekt. Boligudlejningsejendomme kan belånes op til 80% af værdien og jeg ved at Nykredit gør det.
    Da det drejer sig om en enkelt lejlighed, mener jeg også at Totalkredit belåner dem som bolig.

    #183582
    peter holm larsenForfatter

    Var lige inde og kigge på vores ejendomme og Nordea Kredit og Realkredit DK har givet belåning til 70% – er forskelligt fra om der er tale om egentlig udlejningsejendomme med flere lejemål – hvorimod enkelt lejemål / lejligheder mig bekendt ikke som udgangspunkt kan belånet så højt af ejer.

    Men behold realkreditinstituttet med mindre du vil konvertere til en lavere rente eller løbetid.

    #187020
    AnonymForfatter

    Det er begrænsningen i mange lån. Du kan ikke låne mere en et salg af ejendommen kan indbringe. Derfor er det vurederingen af ejendommen der bestemmer hvormeget du kan låne

    #193142
    pppedeForfatter

    Det afhænger i høj grad også af boligen.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.