Omlægning af Realkredit lån samt boliglån

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92478
    AnonymForfatter

    Jeg går lige pt. og overvejer, hvordan jeg bedst muligt kan omlægge mine lån, og er ret i tvivl om, hvad der vil være den bedste løsning – der vil selvfølgelig blive taget kontakt til forskellige kredit institutter med henblik på rådgivning, men lidt gode råd på vejen skader som bekendt aldrig.

    Jeg sidder i en 3 vær. Kbh lejlighed med et realkredit lån på omkring 850.000 samt et bolig lån på knap 100.000. Lejligheden var et håndværker tilbud – køkken, gang og værelse er renoveret, ligesom der er blevet trukket ny el hele vejen rundt. Renovering af stue, høvling af gulve samt med tiden et nyt badeværelse er stadig på to-do listen.

    Lige pt. har jeg et 3års flex lån, der skal omlægges til næste år.

    Tanken er at få lagt boliglånet med ind under realkreditten, samt evt. trække penge ud til badeværelset.

    Jeg forventer at ville flytte indenfor en 5 årig periode – dog ikke inden for de næste 3 år grundet kærestens studier…

    Vil det kunne betale sig at omlægge nu? – evt til noget fastforrentet 30 års lån – måske endda et 5års flekslån/renteloft?? Eller bør jeg vente..?

    Gode råd modtages gerne 🙂

    #176960
    AnonymForfatter

    Vent til oktober 2012 med at beslutte dig. Det er for dyrt for dig at gå ud af F3 lånet nu. Til den tid kan du vurdere rentesituationen igen og evt vælge F3 eller F5 hvis det passer med din tidshorisont. Til den tid kan du også få vurderet din lejlighed mhp evt omlægning af dit boliglån.

    #178062
    AnonymForfatter

    Tak for svar 🙂

    Efter at have talt med banken samt undersøgt en del på nettet, har jeg valgt at betale mit boliglån ud i låbet af 2012.

    Herefter bliver der lagt penge til side til nyt badeværelse, og på samme tidspunkt bliver der kigget nærmere på Reakkredit lånet.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.