Kreditforeningslån til studerende med god opsparing?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87280
    AnonymForfatter

    Hej

    Mig og min kæreste har kig på et lille hus til 1.6m

    Vi har ca 500.000kr

    Så vores lånebehov er ca. 1.1m

    Vi har en lav indkomst da vi begge 2 læser og kun en en lille bi indtægt ud over SUen. Derfor vil vi også gerne have afdragsfrihed i en periode

    Nu har jeg snakket med en kreditforening og de lød ikke som om de var villige til at låne os pengene.

    Det kan jeg jo ikke forstå når vi skal låne ca 70%

    Er der nogle der kan anbefale en kredit forening som gerne vil låne penge ud til nogle der har en god opsparing men en lav indkomst.

    På forhånd Tak

    #107288
    AnonymForfatter

    Jeg kender desværre ikke svaret, men man kan da (vi andre kan da) glæde os over at finanshusene ikke altid er så slemme som deres rygte. For det er da rigtigt at deres sikkerhed ved 70% belåning er god – bedre end ved 80%. Men for at begge parter skal blive tilfredse, så er det jo ikke nok at kreditforeningen er sikret. I skulle osse gerne kunne klare det. Det må være grunden til at de ikke virkede så villige.
    Men I har masser af muligheder for at få tallene for ydelser på et afdragsfrit lån. Brug dem til at regne ud om I nu også *har* råd.
    Så kan du næste gang argumentere med *både* at I har råd og at kreditforeningens penge er sikrede.

    #107290
    AnonymForfatter

    Hej

    Det vil jeg prøve.

    Problemet var vist at vi havde råd til det med afdragsfrit lån men ikke uden afdragsfrit lån og det skulle man have før man kunne låne pengene?

    Mvh

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.