Bankgaranti, hvordan

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87269
    AnonymForfatter

    Køb af bolig i et boligprojekt kræver, at der i en længere periode skal stille en ret stor bankgaranti. Hvordan foregår det i praksis og hvad koster det?

    #107384
    AnonymForfatter

    Vi står i samme situation.

    Banken kan nemt lave en. De laver den på hele købsbeløbet, uanset hvor mange penge man selv ahr til udbetaling.

    Det koster 1,5% af beløbet!!! Vi har forhandlet ned til 0,75%, men synes stadig det er aaaalt for mange penge. Så vi kigger efter en anden løsning, men måske bliver vi nødt til det.

    Nogen der har et godt tip?

    #107396
    AnonymForfatter

    Jeg har netop undersøgt det hos Nordea og de gør det gratis men er så relativt dyre hvad angår renten. Hos min nuværende bank skal jeg betale 2% men har så til gengæld fået forhandlet renten et pænt stykke ned. Pest eller Kolera 🙂

    #107420
    AnonymForfatter

    Hej
    det er et af de områder der konkurreres meget på mellem bankerne fordi det er sånoget der får folk til at skifte bank. Det kan jo være RIGTIG mange penge i perioden garantien skal gælde. Ring rundt og få oplyst priserne 🙂

    Mvh
    Madsen

    #107424
    AnonymForfatter

    Vi har nu undersøgt det i følgende banker:

    Jydske: Officielt: 1,5% Forhandlet: 0.75%
    Amagerbanken: Officielt: 1,5% Forhandlet: 5.000kr
    Nykredtit: 1.500kr
    Nordea: O kr

    Men der er så til gengæld ligeså stor forskel på priserne ved at hjemkalde lånet, så det er ikke sikkert man sparer alligevel.

    Jeg tror vil ender med at vælge Nykredit, men vi er ikke sikre.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.