kan man låne penge til bolig. ? selvom man har anden gæld?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92173
    AnonymForfatter

    mit spørgsmål går ud på at jeg og kæresten bor i hans ejerlejlighed. men vi vil gerne ud og bo i et hus.
    han har cirka bolig lån for lidt over 950.000. og forbrugs lån på 50.000
    hans lejlighed kan sælges for imellem 900.000 -1.150.000

    men så kommer vi til mig. ja jeg har så gæld for næsten 370.000. altså forbrugslån.
    både i banken og ude.

    nogle som har nogle gode råd?? til hvad vi kan gøre

    #172108
    thsvForfatter

    Selv den mest optimistiske bankrådgiver vil kigge på din gæld, og sige:
    I har ikke bevist nogen opsparingsevne, så vi tør altså ikke låne jer penge.

    Har I lige fået nyt job, så I har bedre indkomst nu, så få afdraget gælden, mens I bor billigt i lejligheden, og køb hus om 2-3 år.

    Men start med at lave en Luksusfælden på jeres økonomi, og find udaf, hvor alle pengene forsvinder hen.

    #173360
    AnonymForfatter

    Den eneste mulighed jeg egentligt kan se, med de tal du kommer frem med er at din kæreste køber ejendommen selv og din økonomi slet ikke kan tages med i noget budget. Det er for hans regning det hele. Med en forbrugsgæld på 300tkr+ er det fuldstændigt udelukket at låne til noget som helst. Ellers skal din kæreste gå ind og betale din gæld af med de penge han evt. ville få ud af et lejlighedssalg og i ville stå med en forbrugsgæld på 150tkr i det mest optimistiske scenarie – og selv der ville det være meget tvivlsomt.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.