Renter på

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • MyatixForfatter
    Indlæg
  • #91588
    MyatixForfatter

    Hej,

    Jeg er interesseret i at høre hvis min nuværende bank er konkurrencedygtig med hensyn til nedenstående lån eller om jeg skal se på andre banker for et bedre tilbud?

    Jeg har i øjeblikket følgende lån.

    – Realkredit F1 lån (2%): 2.374.000 kr.
    – Pentebrevslån (2%): 500,000 kr.
    – Boligkredit LAN (8,25%): 540,000 kr.

    Vores lejlighed er netop blevet vurderet af Realkredit til værdien af 3.500.000

    Jeg er især interesseret i at komme af med Boligkredit Lån og reducere renter på dette lån så hurtigt som muligt.

    Min kone og jeg har en indtægt på ca. 50.000 kr. efter skat og har planer om at flytte inden for de næste 6-9 måneder ind i et hus.

    Kan nogen rådgive os om, hvad den bedste ting at gøre ville være på dette punkt?

    Tak på forhand

    #163460
    AnonymForfatter

    Omkostningerne ved at omlægge lån eller evt tillægsbelåning, er alt for store i forhold rentebesparelsen når din tidshorisont er så kort.
    Ellers kunen du evt tillægsbelåne ejendomemn med realkreditlån og indfri boliglånet. dette kræver dog at pantebrevsejeren vil rykke, og det er langt fra sikkert.

    #163552
    thsvForfatter

    Og det har du regnet på?

    540.000 kr som boliglån kan formentligt flyttes mod et lånegebyr på 3.800 kr og tinglysning til 1.400 kr. Stempel på pant kan jo overføres.
    Er renten 4,95% som hos Nordea spares der 8.910 kr i renter på 6 måneder, eller ca. 6.000 kr netto efter skat.
    Der kan altså afdrages 1.000 kr mere på gælden hver måned, og der er break-even efter blot 5,2 måneder.
    I vores tilfælde opkrævede Nordea intet gebyr på overflytningen, da de jo fik 2 nye kunder med god økonomi, og kun en ringe belåning i boligen (ca. 30%).
    BRF bank tilbyder 5,0% på en lignende boligkredit.
    Og Danske bank tilbyder boliglån helt ned til 4,5% (men maksimum tæt på 10%!)

    Men kontakt din bank og forhør om renten på den boligkredit, den forekommer høj i mine øjne. Specielt når de første ca. 130.000 kr er indenfor 80% belåning.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.