kan man se gæld i andres ejendom?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91505
    AnonymForfatter

    Jeg står over for at skulle afgive bud å en fast ejendom, men inden da, er jeg selvfølgelig interesseret i at vide, hvor meget ejeren skylder i ejendommen. Er der noget sted på nettet, hvor det er offentligt tilgængeligt, når boligen ikke er sat til salg?

    #161552
    AnonymForfatter
    #161558
    AnonymForfatter

    Tak. Det koster 120,- kr. at få oplysningerne.
    Der er så et realkreditpantebrev på 702.000,- oprettet i 2004, men er det så hvad der er tilbage af gælden, eller er det det oprindelige beløb…?

    #161564
    AnonymForfatter

    Nej, det er hovedstolen (det oprindelige lånebeløb). Det beror på lånevilkårene, hvad den aktuelle restgæld andrager.

    Oplysninger om indestående lån har dog næppe den store betydning for dig; idet du ikke uden videre kan gå ud fra, at du kan overtage lånet ved et ejerskifte.

    Almindeligvis baseres købsprisen af fast ejendom på en kontantpris, som så kan finansieres ved alternative finansieringsformer – alt afhængig af køberens økonomiske forhold.

    #161566
    AnonymForfatter

    Ja, det er jeg med på. Det er nærmere et spørgsmål om, hvor langt jeg kan presse sælger ned i pris. Det er vel de færreste, der vil sælge for mindre end de skylder i ejendommen 😉

    #161568
    AnonymForfatter

    Det har du da ret i; men ofte er en sælger ikke i stand til at sælge for mindre, end han selv skylder i ejendommen. Men da lånet ikke har løbet ret længe, så kan du vel nogenlunde til dette formål regne med hovedstolen, som du nu har fået oplyst.

    #161570
    AnonymForfatter

    Det har du ret i.
    Det efterlader også et stort spillerum for mig, da sælgeren forvenet at få 1,4 millioner for noget som højst er 900.000,- værd…

    Mange tak for ping-pong og hjælp.

    venligst den forhåbentlige snart husejer 🙂

    #163042
    peter holm larsenForfatter

    Vil blot lige tilføje et par enkelte kommentarer – så er den gæld der er i ejendommen som udgangspunkt ingen indikation på hvor meget sælger kan presses.

    Kender en del der har 0 kr. i restgæld i deres ejendom, og det vil være helt galt at tro, man så kan købe disse ejendomme til en værdi tæt på 0 – eller blot billigere end naboejendommene.

    Har selv líge købt en ejendom, hvor sælgers gæld i huset var større end prisen vi tilbød og fik huset til – så tro endelig ikke at du skal kigge på gælden i huset når du skal byde – det du skal se på, er om hvad du vurdere ejendommen er værd – og det er uafhængigt at gælden.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.