Penge & Privatøkonomi dummer sig igen

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87154
    AnonymForfatter

    Så er popbladet på banen igen.

    Denne gang “testes" de ansatte i realkreditten, og konklusionen er, at rådgivningen er rådden.

    De testes blandt andet med spørgsmålet om hvilket lån der skærer mest af restgælden ved en rentestigning.

    8 ud af 12 adspurgte svarer ifølge popbladet ikke rigtigt. Popbladet finder det stærkt bekymrende at rådgiverne har svært ved det obligationsteoretiske spørgsmål, så popbladet kommer derfor på side 27 med det “korrekte" svar:

    Et fastforrentet lån med lavest nominel rente.

    Måske journalist Jørgen Rasmussen vil forklare, hvordan en rentestigning kan skære noget som helst af restgælden? Er det ikke kun afdrag der gør det??

    Helt anderledes forholder det sig, hvis man spørger om hvilket låns kursværdi der påvirkes mest ved en rentestigning. Men det har popbladet jo ikke spurgt om..

    #106198
    AnonymForfatter

    Uanset hvad P&P har spurgt om så er de folk der sidder ved telefonerne i Realkredit-Institturne ikke velinformerede og hvis de så er så er de bare nogen løgnere.
    Har selv optaget et tillægslån og efter møje og besvær ( 2,5 mdr) fik jeg et lånetilbud tilsendt ,der skulle komme en rådgiver fra XXX ud til mig om torsdagen men han kom ikke men så er der en fra XXX der ringer mig op om lørdagen.
    Denne samtale er som P&P antyder at mange er ,direkte vildledende i deres favør ,jeg sad i en bil og fik desværre ikke checket op på det der blev sagt.
    Det der blev sagt var salgsLØGNE og direkte vildledning,bla. a. at det var meget farligt for mig selv at tinglyse lånet ,ja det er det så får de ikke 1500 for at sætte et frimærke på min konvolut og sende det til tinglysning

    #106950
    AnonymForfatter

    Måske bankdirektøren skulle begive sig ud i en let gang læsning omkring kursværdiens indflydelse på restgæld 🙂 P&P har fuldstændig ret i, at fastforentede lån med baggrund i en rentestigning ( ved låneomlægning vel at mærke) vil give en nedsætelse af restgælden.

    #106958
    AnonymForfatter

    Det er det først ved en evt omlægning af lånet og altså indfrielse, at du kan sige restgælden falder. Det får da ikke indflydelse på ydelserne løbende som der er lagt op til…

    #107814
    AnonymForfatter

    Man må sige at bankdirektøren er lidt firkantet. Eleven og direktøren har jo begge ret, og I en rådgivningssituation bør man få belyst disse forhold.

    Så hold lige hesten lidt i stalden lidt i nu direktør

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.