Køb af nyt hus…..

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90971
    AnonymForfatter

    Hej alle….
    Vi har netop købt nyt hus i herning. Vi solgte det gamle og har efter ejendomsmægler og alle andre er betalt en friværdi på ca. 400000 kr. Det nye hus fik vi rigtig billig, det var oprindelig udbudt til 2,2 mil, men efter nogen forhandling, fik vi det til 1,75 mil. Mit spørgsmål er nu, om jeg har valgt det rigtige lån? Jeg har valgt en 5% obligationslån, da de ligger i ca. kurs 100 og med 10 års afdragsfrihed. Endvidere har nordea lånt mig ca. 350.000 kr. til samme rente som priotetskunde. Herved har jeg selv råderet over friværdien fra den gamle bolig. Synes I dette er den rigtige fremgangsmåde? Skulle jeg vælge en f1? Eller måske en f3,f5? Gode råd søges…..
    Mvh Post

    #153826
    AnonymForfatter

    Hej Post

    Det lyder da fornuftigt! Men som min gamle Pappa altid sagde:

    “Sønnike, hold dig til fastforrentede lån og beskyt din friværdi eller vælg f1 for at få den laveste rente".

    Pointen er at de fleste “blandingsprodukter", efter min mening, oftest er for dyre…

    Behold du din friværdi til at renovere de nye 234 kvm for… de penge kan du da ikke låne billigere andet steds?

    #153910
    AnonymForfatter

    Hej

    Du har valgt det helt rigtige lån!

    Det kan uden tvivl bedste betale sig at låne penge i huset, så jeg går ud fra, at du har lånt op til de 80%, og at du har lånt de ekstra penge, fordi du skal bruge dem til noget??

    Hvis du samler din gæld i huset, så sikrer du dig imod, at din ydelse kan stige, og du kan samtidig skære af din gæld, hvis renten skulle stige i fremtiden ved at konvertere med op i rente. Jeg vil meget fraråde at tænke på flekslån. Det er KUN en god idé, hvis man er sikker på, at renten vil falde i fremtiden, og at man ved, hvornår den vil stige igen, så man kan konvertere tilbage præcis på det rigtige tidspunkt. Og da der ikke er NOGEN der ved, hvilken vej renten vil gå, så….

    Skulle renten falde ned til 4, så skal du blot glæde dig over det og lægge om til en 4´er, for så bliver “gevinsten" endnu størrer, når renten går den anden vej igen – for det gør den på et tidspunkt. Der er bare ingen der ved hvornår – så med fastforrentet lån kan du kun vinde – du ved bare ikke hvor meget og hvornår – men det kan ikke undgås. Så godt gået 🙂

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.