F5 flekslån

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90718
    AnonymForfatter

    Hejsa, jeg overvejer et F5 lån til køb af bolig. Jeg er interesseret i at se flex-rente udviklingen over mange år (og ikke kun de 2 år som real-kredit DK vil vise mig). Er der nogen der ved hvor jeg kan få de informationer?
    På forhånd tak

    #150362
    thsvForfatter
    #150376
    AnonymForfatter

    Super mange tak for svar

    God weekend

    #153074
    AnonymForfatter

    Jeg vil på det kraftigste fraråde et F5 lån!

    Der er ingen, der kender fremtiden. Og da slet ikke om 5 år. Du risikerer at vågne op til en meget højere rente, hvilket er slemt nok i forhold til ydelsen. Men det allerværste er, at kursen på din F5 vil være 100, og at du dermed har den samme gæld i et marked, hvor huspriserne er faldet (stiger renten, så falder huspriserne).

    Selv på kort sigt kan man ikke sige noget om rentens udvikling, og jeg er derfor lodret uenig i, at man skal planlægge sin fremtid ud fra, hvad man tror, at der sker. Det er rigtigt, at rentesituationen lige nu er lidt som i 2005, dvs en lav kort rente (dengang 2,5 og nu lidt under 2) og en lav lang rente (dengang 4, og nu 5). Uden at vide det, så er dog derfor ret sandsynligt, at renten vil stige indenfor de næste 5 år, og hvis man tror det, så skal man da netop ikke vælge F5. Så skal man vælge fastforrentet og så konvertere op i rente, når stigningen kommer. Det giver så store reduktioner i restgælden, at den relativt lille ydelsesbesparelse, som du ville have med F5 er tjent ind mange gange.

    Med et fastforrentet (og afdragsfrit) lån er du sikret på alle måder, hvis du konverterer med. Stiger renten får du lavere restgæld, og falder den, så får du lavere ydelse. Der er en grund til, at flekslån er så billige lige nu, og det er, at investor (som er dem, som skal købe dine obligationer) er usikker på fremtiden (og det med rette) og at han derfor lader lånerne løbe risikoen.

    Vil du høre mere om fordelene ved at vælge fastforrentet, så sig til 🙂

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.