FLEXLÅNSRENTEN 2010

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • KIM JENSEN (6)Forfatter
    Indlæg
  • #90528
    KIM JENSEN (6)Forfatter

    KONKURRENCE/DEBAT: Er der nogen som tør komme med et bud på hvad renten bliver på henholdsvis F1, F3 og F5 ifm. refinaseringerne?

    #147652
    AnonymForfatter

    Omkring 2,4% for F1….

    #147654
    AnonymForfatter

    Det er uinteressant hvor flexrenten ligger i 2010. Det releante spørgsmål er hvor flexrenten ligger ved refinansieringen i 2012.

    Mit gæt er at flexrenten i december 2012 lander på et sted mellem 5,5% og 8,0%.

    #147656
    KIM JENSEN (6)Forfatter

    Muligvis – men det var ikke spørgsmålet! Tror der er mange som venter med spænding udfaldet af auktionerne. Så hold dig til emnet eller hold dig udenfor!

    #148168
    thsvForfatter

    RDs auktioner er igang:
    http://www.rd.dk/rentetilpasning

    Jeg har længe troet på ca. disse rentesatser:
    F1 ca. 2,0%, F3 ca. 3,0%, F5 ca. 3,5%

    Den lave F1-rente vil nok holde i både 2010 og 2011, men derefter er det svært at spå.
    Jeg ville derfor vælge et F1-lån, og afdrage de 2,1% der netto spares i renter i forhold til i 2009 eller 5% obl.lån på min gæld.

    De danske 2% obligationer bag F1-lånene er attraktive, da renten i Euroland er lavere end i Danmark.

    #152884
    AnonymForfatter

    Hej
    jeg har hørt på vandrørene, at man henne i EU engang i april vil lovgive om afskaffelse af F1 lån.Der skulle efter sigende være flertal for det, da de er til skade for økonomien!!
    Kan det så tolkes derhen, at vi med F1 skal “tvangslånomlægge" igen med de dermed følgende lånomkostninger til ex. et fastforrentet lån?
    Kan man forestille sig at der bliver et antal overgangsår for dem der har flekslån, eller??

    Lause

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.