Forskel i vurderinger – hvad betyder det?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89961
    AnonymForfatter

    Vi har fået vores hus vurderet af to realkredit-institutter mhp at optage et realkreditlån. Huset blev af den ene mægler vurderet til 3,3 og af den anden til 3,8 – det vil sige en forskel på en rund halv million. Udover at det fordyrer bidraget med ca 1000,- årligt at belåningen bliver højere, har det så nogen som helst konsekvenser at tage imod et lån baseret på den lave vurdering?

    #139384
    thsvForfatter

    Næh, det er jo reelt kun et fantomtal, der fortæller dig om den forventede salgspris.
    Jeg ville selvfølgelig vælge det realkredit institut, der giver det laveste bidrag, bare det ikke er BRF, da jeg ønsker at være kunde hos dem, med deres meget optimistiske vurderinger.

    #139420
    AnonymForfatter

    Nu er det rent faktisk BRF der har givet den høje vurdering. Kan du uddybe hvorfor du er så skeptisk overfor BRF – jeg kan nemlig ikke helt se problemet, så længe mit bidrag holdes lavt er jeg vel i princippet tilfreds.

    #139422
    thsvForfatter

    Opret en tråd på BoligDebatten istedet.
    Så vil min navnebror Thomas hurtigt bombardere dig med tvangs-sandsynligheder.
    BRF er nok det realkreditselskab, der har relativt flest privatkunder med overbelåning, som kan påvirke bidraget for alle deres kunder.

    Så vidt jeg kan se, udfra din forskel i bidrag må konkurrenten være Nordea Kredit, da Totalkredit/Nykredit er lidt billigere end de 1.000 kr mere årligt.
    For øvrigt betaler skattefar en tredjedel af forskellen, da bidrag jo betragtes som rente.

    #139426
    thsvForfatter
    #139440
    AnonymForfatter

    interessant – tak.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.