Pantsætning i fast ejendom

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89931
    AnonymForfatter

    Jeg har et boliglån på 480.000, samt 50.000 i forpligtelser i forhold til American Express, Master Card, etc. Desuden har jeg naturligvis min gæld til kreditforeningen.
    Jeg har overtaget parcel 1.1.08, på baggrund af forkert rådgivning fra banken, hvilket betyder, at mit rådighedsbeløg er på knapt 8.000 pr. md, til mig selv og tre børn. Banken har derfor rådet mig til at lave mit lån om til lån med variabel rente, fordi man her kan lave afdragsfri periode. Det er så sket nu, samtidig med, at de har opfordret mig til at sætte huset til salg. Jeg har nu ikke afdraget på gælden siden 1.1.09 til banken, men fortsat uændret til kreditforeningen.
    Forsigtig som jeg er, har jeg sat huset til salg, men der sker jo ikke noget særligt salgsmæssigt, hverken her eller mange andre steder i det kriseramte Danmark. Huset er værdisat til en salgspris på 1.9 mill. Jeg tjener godt og vel ca 400.000 kr årligt.
    Banken har anmodet om pant i huset på 300.000 v/ejerrpantebrev.
    Jeg er i tvivl om, om det er hensigtsmæssigt at sige ja til dette eller ej.
    Jeg er simpelthen i tvivl om, hvorfor de tager dette træk i brug?
    Håber på snarligt svar.

    #139172
    fk2001Forfatter

    Det lyder ikke som nogen fornuftig løsning at omlægge til variabel rente. Hvis renten stiger, og det gør den før eller siden, hvad gør du så? Ingen afdrag i en tid med faldende boligpriser er ligeledes noget skidt hvis man skal sælge inden for en årrække, og det har du jo allerede plan om.

    Hvis banken har kvajet sig og rådgivet forkert, så er det vigtigt at du får ordnet det på en anstændig måde. Det andet ville være som at tisse i bukserne. 400.000 årligt i indkomst med den gæld du har er for lidt. Hvis banken har anbefalet dette bør du have en advokat til at se på sagen, så du kan komme ud af det uden at miste penge.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.