Nybyggeri og boligfinans

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87033
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg og min kæreste skal til at bygge nyt hus i efteråret, men er lidt i tvivl om hvilken type finansiering der er den bedste for os, så derfor søger vi alle de gode råd vi kan få.

    Huset vi ønsker at bygge koster i alt incl. grund og omkostninger 2.600.000 kr.og vi har selv ca. 200.000 kr., altså skal vi have finansieret ca. 2.400.000 kr.

    Vores første tanke var at finansiere de 80% gennem et 4% obligationslån, og de resterende 400.000 kr. gennem et 20-25 års boliglån i banken til 5,25 %.
    (det var BG-Bank´s forslag)

    Alternativt overvejer vi om det kunne gøres med et 4% obligationslån med 10 års afdragsfrihed, for at få betalt det dyre boliglån ud forholdsvis hurtigt.

    Vil den hurtige afvikling af boliglånet give os samme økonomiske råderum når det er betalt ud, som vi vil have ved et 4% obligationslån ?, og vil det give os nogen fordel at have opbygget friværdien ?.

    Er der eventuelt andre finansierings løsninger som er mere interessante ?.

    På forhånd tak.

    Klaus og Tina

    #105598
    AnonymForfatter

    Hej Klaus

    Jeg har gjort nøjagtig som du har spurgt om.
    Jeg købte hus sidste år og finansierede huset med 80% realkredit og resten som boliglån i banken.
    Vi fik det lavet sådan at boliglånet bliver betalt over 10 år og at der er 10 års afdragsfrihed.
    Jeg tror at det er den bedste måde at benytte afdragsfriheden på.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.