Ny rentesænkning! Er det jeg konvertere fra et prioritetslån (Eikbank) til et F1 lån ?

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89656
    AnonymForfatter

    Mn bolig er pt. finansieret med et rentemax prioritetslån i Eikbank, der forrentes med

    nationalbankens indskudsbevisrent + 1.85%, med et garantiloft på 5,5% på lånet.
    Dvs. efter rentenedsættelsen d. 5/3-09 med 0,75% til 2,25% vil renten på mit prioritetslån blive 4,1%, nominelt 4,163%.

    Jeg overvejer at indfri mit prioritetslån (kan gøres til kurs 100 indtil 31/3) og istedet optage et F1 lån. Planen på sigt er så når renten begynder at stige, at skifte til et fastforrentet obligationslån.

    Jeg ved ikke om dette er en god idé, og om ikke det stadig er et attraktivt prioritetslån jeg har (jeg sætter pris på den fleksibilit et prioritetslån giver).

    Hvad bør jeg overveje, og hvad er jeres synspunkter ?

    #136286
    thsvForfatter

    Og renten på et F1-2 lån bliver ca. 3,2% + bidrag (0,3-0,5%), så du sparer ikke så meget i renter, at det kan betale konverteringsomkostningerne.

    Jeg har selv prioritetslån hos Eik bank, dog uden renteloft, og forventer en rente på 3,6% på dette, men Eik har endnu ikke meddelt den nye rente. Mit lån kan altid indfris til kurs 100, og kostede jo kun 1.575 kr i stempel til staten at oprette i Skandia.

    Hvis du optager dit nye lån i BRF via Eik, så kan du få en boliglånskonto, der giver 2,6% i rente, når indestående er over 25.000, ellers 1,6% (som alt-i-et-konto), så er lidt af flexibiliteten jo bevaret. Hvis du kombinerer dette med en kassekredit har du nok en ligeså flexibel konto som nu, medmindre I sparer over 50.000 kr op om året.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.