Tvangsindfrielse af realkreditlån?

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89641
    AnonymForfatter

    Er der nogen der kan hjælpe med følgende?
    For et par år siden belånte vi et byggeprojekt, og fik af realkreditten lov at låne 1.7 mio. Lånet blev optaget som 30 årigt realkreditlån med 10 års afdragsfrihed, pengene blev udbetalt til os, og vi gik igang. Vi har betalt troligt de skyldige renter siden da. Oven i har vi betalt for en garanti i banken på 1.2 mio. Nu er vi færdige med byggeriet, og som mange andre er der ikke længere den oprindelige, i projektet forudsatte værdi bag lånet.
    Spørgsmålet er: Kan realkreditforeningen aftale med banken at tvangsnedskrive byggelånet – altså det realkreditlån, som de selv har ydet og som vi har vedligeholdt aftalerne på? Der er jo ikke tale om en boligkredit, som vi nu ikke kan låne til.
    Vi skal hverken flytte eller noget, men ifgl banken skal vi nu optage et kontantlån for at dække den halve million, som de påstår realkreditten kræver lånet nedskrevet med. Banken har ikke dokumenteret realkredittens krav overfor mig, så det har jeg bedt om. Jeg er på det rene med at vi er teknisk insolvente, men må realkreditten godt ensidigt opsige ikke-misligholdte lån?
    Banken anvender en term som forhåndslån – et ord jeg ikke kan finde i lånepapiererne med realkreditten. Svar søges snarest.

    #135854
    AnonymForfatter

    Hej – det lyder desværre meget rigtigt. Et byggelån er netop ikke et ‘rigtig’ realkreditlån før man kender den endelige værdi af boligen. Hvis I havde været heldige, kunne markedet have gået den anden vej og I kunne have fået et større realkreditlån og dermed mindre banklån og så havde vi aldrig hørt fra jer 🙂 Der burde stå noget om lånetypen i dine lånepapirer fra realkreditforeningen. Det er en rigtig møgsituation at stå i :O(

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.