Om realkreditlån – nybegynder

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89623
    AnonymForfatter

    jeg har ikke meget kendskab til realkreditllån og har derfor nogle spørgsmål.

    1) Man taler om en 6 procents obligationslån mv. Hvad betyder det, at det er en obligationslån? Hvad er en obligation og hvordan fungeren den?

    2) Meget ofte kan man se en kurs for optagelse af et lån. Somm typisk ligger på lidt over 100. Hvis kursen ligger på 100,5. Betyder det, at man skal optage et lån på 1.005.000 for at få udbetalt 1 mio? Nogle gange kan man også se at kursen er på 97 eller 98.

    3) Der findes forskelle rente-sater. Der findes 4, 5 og 6 procents-lån. Hvorfor det? Vil alle ikke vælge den billigste rente, nemlig 4? Hvornår kan det betale sig at vælge en højre rentesats, fx 6 frem for 4?

    4) Nogle gange høre man, at man kan skære et par 100.000 kr. på sit lån ved at foretage en konvertering. Hvordan og hvornår kan det lade sig gøre og vil det altid være rentabelt?

    På forhånd mange tak for jeres svar

    HAKK

    #135670
    AnonymForfatter

    Lige et tillægsspørgsmål

    5)Når nu nogle konvertere og får nedbragt deres samlede gæld/lån, hvorfor indfrier de ikke deres lån derefter og efterfølgende optager et lyt?

    Fx Man har Lån-A på 1.2 mio. Den konvertere man til Lån-B, hvorved ens samlede gælder kommer ned på 1 mio kr. Herefter kan man jo bare indbetale de 1 mio man skylder og dernæst igen optage Lån-A. Så har man da hurtig tjent 200.000.

    kan sikkert ikke lade sig gøre, men mit spørgsmål er, hvorfor ikke?

    #135860
    AnonymForfatter

    Hej- det er nogle meget langhårede spørgsmål du stiller, som jeg er sikker på mange herinde godt kan svare på, inkl. undertegnede, men jeg gider helt ærligt ikke skrive hele den roman.. sorry. Din bank vil kunne svare på alle dine spørgsmål (ellers skal du have en ny bank!) og det vil være knap så besværligt over telefonen 😉 Sorry.

    #135870
    AnonymForfatter

    Kan godt fortår.

    Han læst om det de seneste par dage, så er har forstået tingene.

    Jeg vil meget hellere lære det selv før jeg stoler på banken, er bare altid skeptisk omkring rådgivning man modtager fra en part, som selv har interesse i tingene.

    Jeg har imidlertid et spørgsmål omkring konvertering. Jeg har oprettet et nyt tråd herom.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.