Fra F1 til F6

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • MandersonForfatter
    Indlæg
  • #89389
    MandersonForfatter

    Vi var så uheldige at få et F1 lån til en rente der hed 6.13. Lånet blev hjemtaget med mange fejl fra bankens side og ja selvfølgelig dagen før hjælpepakken til Realkreditten, bleb offentliggjort. Jeg er nu i den overvejelse om man skulle lægge lånet om til evt en f6 eller f7, da renten er så lav på disse og man er derfor sikret en god rente i et godt stykke tid. Er der nogen der går med samme tanker eller har erfaringer med tidlig omlægning af sit lån??

    #133514
    thsvForfatter

    Rent teknisk kan du godt omlægge, men det nuværende F1-lån koster nok ca. 3 kurspoint at indfri, kig på din obligationsrestgæld, og den kurs, der tilbydes nu.
    Dertil kommer så konverteringsomkostningerne, så for et lån på 1 million, taler vi nok om ca. 40.000 kr i forhøjet restgæld.
    Bemærk, at ved valg af F6 (låst i 6 år), skal lånet indfris ved køb af obligationer bag lånet til f.eks. kurs 102 ved salg eller omlægning om 3 år.
    Jeg ville vælge et F3-lån i jeres situation, eller evt. F5, men ikke længere refinansieringstakt, hvem ved, hvad der sker i løbet af seks år?

    #133516
    testForfatter

    ja thsv det med konverterigns omkostninger er det ikke noget man glemmer nå man ser på de F lån? Jeg over vejer i øvrigt om jeg skal ha mit eik bank lån over i noget F et eller andet måske 5 eller 7?

    gadvide EIK bank sænker renten nu eller de igen forhøjer deres tillæg?

    #133554
    thsvForfatter

    Mon ikke Eik bank følger med ned for de gamle Skandiabank-kunder?

    Ellers er vores kundeforhold hos dem slut, så skifter jeg til Nordea Kredit.

    Renten på boligprioritet bør være ca. lig med F1-renten + 0,6% for at være konkurrencedygtig.
    Vores lån kostede i øvrigt blot 1575 kr at optage i 2005!
    Kun stempelafgift til staten, da 1,5%-stemplet fra gammelt lån kunne genbruges.

    Så jeg forventer da en rente på 4,35% nu, gældende om en uge (det svarer til 4,0 på F1).

    Meget bedre end mit flekslån, refinansieret til kurs 98,9 og nu over kurs 100, har tabt mange penge på det, hvis det skal omlægges. Og en sur rente på 5,2% + bidrag hele 2009!

    #133582
    testForfatter

    der i har du natuligvis ret. Jeg betaler så lidt mere fordi jeg har et MAX 5,5 som så er inskudsbeviser plus 1,35+0,5 som de hævede tillæget med sidste.

    var inden og se på F5 og F10. Det overvejer jeg serøst at skifet til hvis de falder bare lidt mere.

    men du har ret en af de store fordele ved skandia var det meget lave gebyr da vi lavdede lånet. Jeg fik, jeg kan ikke huske beløbet helt, men et proveneu der var 15-20.000 kr større ud da jeg lavede lånet set i forhold til de omkostninger der var ved RD den gang for 3 år siden.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.